سید جواد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بازرسی صورت گرفته توسط بازرسان اداره غله با همکاری کارشناسان معاونت غذا و داروی این دانشگاه، هفت هزار و ۲۰۰ کیلوگرم برنج فاسد غیر قابل مصرف به ارزش ۸۶۴ میلیون ریال کشف و پس از بررسی های لازم عملیات امحای این محموله انجام شد.
وی ادامه داد: در گشت مشترکی که به منظور بررسی عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در شهرستان تربت حیدریه به عمل آمد کالاهای قاچاق و فاقد نشان اصالت به ارزش ۳۹ میلیون ریال کشف و توسط مقامات قضایی ضبط شد.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه  گفت: برچسب اصالت، طرحی برای مبارزه با قاچاق کالاست که توسط وزارت بهداشت اجرایی شده است.

حسینی افزود: پس از واردات کالا، لازم است برچسب های زرد رنگی روی آنها نصب شود که با خراش دادن آن یک کد ۱۶ رقمی نمایان می شود.

وی ادامه داد: با فرستادن این کد برای سازمان غذا و دارو از طریق مراجعه به وب سایت این نهاد و یا شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ می توان از اصالت کالا و معتبر بودن تاریخ مصرف آن اطمینان حاصل کرد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در محدوده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب خراسان رضوی ارایه خدمت می کند. 
تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۷۰۷۹/۶۱۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.