به گزارش ایرنا، در این مراسم جمعی از نمایندگان پنج دوره این شورا به میزبانی شورای پنجم حضور داشتند.
رئیس شورای اسلامی مشهد در این مراسم با تبریک فرارسیدن 9 اردیبهشت و روز شوراها گفت: هدف این نشست علاوه بر تجدید دیدار با همکاران، بهره گیری از تجربه گرانقیمت اعضای سابق شورا در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم است.
محمد رضا حیدری افزود: از مدتها قبل طرحی با عنوان مجمع مشورتی نمایندگان ادوار شورای اسلامی مشهد در دست اقدام بود که امروز با حضور همکاران محقق شد تا از تجربه همه دوستان به شکل سازمان یافته بهره گرفته شود.
وی به ذکر اقدامات شاخص شورای پنجم از جمله تداوم و توسعه طرح کمربند سبز شهر به میزان 300 هکتار، بازگشایی بولوار نماز، افتتاح نیمی از بوستانها در مناطق کم برخوردار شهر، تداوم توسعه بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و توسعه شهر هوشمند در قالب راه اندازی سامانه فاش اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه قطار شهری در قالب خط 2 توسط این شورا ادامه یافت و ریل گذاری 4.5 کیلومتری این خط تا شهرک سلامت انجام شده و خرداد ماه حرکت قطار شهری از میدان دکتر شریعتی تا میدان شهید کاوه انجام خواهد شد.
وی به مشکلات تحریم ها و افزایش هزینه در این طرح مهم اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم ها 12.5 میلیون یورو از طریق صرافی برای تامین نیازهای پروژه قطار شهری تامین کرده ایم که این مهم با افزایش هزینه ها از 250 میلیارد تومان در هر کیلومتر به 600 میلیارد تومان همراه بوده است.
حیدری با اشاره به مشکلات و ایرادات زیست محیطی طرح کمربند جنوبی شهر افزود: این طرح به شوراهای دوم، سوم و چهارم باز می گردد و در شورای هماهنگی ترافیک کشور، طرح ملی زیارت و طرح های بالادستی جامع شهری مورد تایید قرار گرفته و امروز دغدغه های زیست محیطی و برخی ایرادات دیگر منجر به این شده است این طرح به دستور دادستانی در حد استفاده برای توقفگاه خودرو متوقف شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در دوره نخست این شورا نیز گفت: از شورای نخست تا شورای کنونی شاهد افزایش مشکلات زیست محیطی، فاصله طبقاتی، مسایل شهرسازی، افزایش فساد و اعتیاد بوده ایم.
اسماعیل مفیدی به افزایش درآمدها و فروش تراکم اشاره کرد و افزود: علت اینکه با وجود همه تلاشها شاهد بدتر شدن شاخص های یاد شده هستیم، افزایش درآمدها می باشد که شکاف و فاصله طبقاتی را افزایش داده است.
عباس شیر محمدی و محمد طباطبایی یزدی که سابقه مدیریت و عضویت در شوراهای سوم و چهارم را داشتند نیز تشکیل این شورای مشورتی را مفید ارزیابی کردند.
رئیس دوره چهارم شورای اسلامی مشهد نیز گفت: کار در شرایط اقتصادی کنونی برای شورای پنجم بسیار سخت است اما بهره گیری از عقل جمعی نخبگان در جهت توسعه و پیشرفت شهر در شرایط کنونی بسیار موثر خواهد بود.
محسن انتطاری هروی افزود: امروز اگر زبان زوار خارجی به تعریف این شهر گشوده می شود و حتی آن را با شهرهای اروپایی مقایسه می کنند همه بواسطه تلاشهای صورت گرفته تاکنون بوده است.
وی تشکیل این مجمع را دیرهنگام توصیف کرد و اظهار داشت: با این حال تشکیل این مجمع نخبگان با ایجاد ساختار و شکل نظام مند می تواند برای شورای مستقر مفید واقع شود اما معتقدیم مشکل اصلی شوراهای اسلامی در کشور عدم اجرای قانون اساسی در خصوص رکن شورا می باشد.
در این نشست آیین نامه مجمع مشورتی نمایندگان ادوار شورای اسلامی شهر مشهد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
این مجمع دارای سه رکن مجمع عمومی، هیات رئیسه و کمیته های تخصصی خواهد بود.
ریاست کنونی شورای پنجم بدون انتخابات در مسند ریاست این مجمع قرار گرفت و جهانبخش به عنوان نایب رئیس، رمارم به عنوان دبیر و نوروزی و زعیمی به عنوان 2 عضو هیات رئیسه انتخاب شدند.
3221/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.