جواد استادی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد نگارخانه دو هدف را دنبال می کنند نمایش آثار هنری و دسترسی بدون واسطه مردم به آنها و ارتقای مصرف هنری جامعه و کمک به نگاه زیباشناسانه مردم.
وی اضافه کرد: نگارخانه فضای استانداردی است که هنرمندان می توانند بدون واسطه و مستقیم آثار متنوع هنری خود را در معرض دید مردم و فروش قرار دهند و از این طریق اقتصاد هنر شکل گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: طی سالهای گذشته توسعه نگارخانه ها مورد غفلت قرار گرفت اما در دولت یازدهم و دوازدهم به این مهم توجه ویژه ای شد و شاهد رشد مناسبی در فروش آثار هنرهای تجسمی و توسعه نگارخانه ها بودیم.
استادی افزود: 23 نگارخانه در مشهد وجود دارد که از این تعداد سه نگارخانه در سال گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شد با این حال سرعت رشد نگارخانه ها و فروش آثار هنری در این شهر چندان رضایت بخش نبوده است.
وی علت کندی توسعه نگارخانه ها و فروش نامطلوب آثار هنری در مشهد را ضعف تبلیغات و فرهنگ سازی، هزینه بالای تبلیغات و غیرکاربردی بودن برخی آثار هنری مانند آثار تجسمی ذکر و بیان کرد: مردم از آثار هنری کاربردی مانند زیورآلات استقبال می کنند اما تمایل آنان نسبت به خرید آثار هنری غیرکاربردی کمتر است.
وی ادامه داد: گرایش مردم به سمت خرید آثار هنری مانند هنرهای تجسمی نیاز به آگاهی بخشی از طریق رسانه ها و دستگاه های اجرایی دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: هم اینک تبلیغات مناسبی در حوزه تئاتر و سینما در مشهد انجام می شود و مردم هم از این هنرها استقبال می کنند اما به دلیل ضعف تبلیغاتی در حوزه نگارخانه، مردم شناخت کافی از محصولات هنری که در این عرصه عرضه می شود ندارند.
استادی افزود: در صورتی که دستگاه های اجرایی دولتی یا عمومی نسبت به خریداری آثار هنری از نگارخانه ها و ارائه آنها به عنوان هدیه در مراسم خود اهتمام داشته باشند به این حوزه کمک شایانی خواهند داشت.
وی ادامه داد: امسال ایجاد نگارخانه جدید دیگر در مشهد را با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار داده ایم و تاکنون درخواست ها نیز در این حوزه رضایت بخش بوده به طوری که طی 48 ساعت گذشته سه درخواست برای تاسیس نگارخانه به این اداره ارائه شده است.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.