فرماندار قوچان در نشست خبرنگاران کاروان رسانه انقلاب بسیج رسانه خراسان رضوی با مدیران دستگاههای اجرای این شهرستان دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی و طرححهای دهه مبارک فجر را تریح کرد.
هادی رجایی ‌نیا به اجرای 122 طرح با هزینه 566 میلیارد و 817 میلیون ریال در این شهرستان به مناسبت دهه مبارک فجر اشاره و بیان کرد: 45 درصد این طرحها به حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی اختصاص دارند.
وی مهمترین این طرحها را واحد تولید لبنی با اعتبار 14 میلیارد تومان، گازرسانی به 30 روستا، تقویت شبکه‌ های مخابرات، برق ذکر و بیان در این ایام 26 پروژه نیز با اعتبار 199 میلیارد ریال کلنگ ‌زنی می‌ شوند.
او به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 40 ساله اخیر در قوچان نیز اشاره و بیان کرد: این شهرستان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فاقد واحد آموزش عالی بود اما هم اینک 10 واحد دانشگاهی و مؤسسه آموزش عالی با رشته ‌های متنوع در قوچان پذیرای دانشجویان هستند.
فرماندار قوچان ادامه داد: پیش از انقلاب این شهرستان تنها دارای سه فضای ورزشی بود اما امروز به برکت نظام اسلامی 80 فضای ورزشی با مجموع مساحت 7.5 هکتار در مناطق مختلف شهری و روستایی برای چهار هزار ورزشکار سازمان یافته ایجاد شده اند.
وی در ادامه توجه به مناطق محروم و روستاها را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر و بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی اگر خدمتی حتی محدود ارائه می ‌شد مختص مناطق شهری بود اما امروز عزم نظام جمهوری اسلامی رساندن رساندن کلیه خدمات به مناطق مختلف است.

* 10 میلیون دلار صادرات
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان نیز در نشست با خبرنگاران کاروان رسانه انقلاب به ایجاد شدن دو شهرک صنعتی در این شهرستان پس از انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: 135 واحد صنعتی فعال در این چارچوب وجود دارند که 95 واحد آن در حوزه صنعتی و بقیه در حوزه کشاورزی فعالیت می ‌کنند.
علی حبیبی ‌کیا به فعالیت 12 واحد تولید فراورده‌های لبنی در قوچان نیز اشاره و بیان کرد: این شهرستان هم اینک یکی از قطبهای تولید لبنیات به شمار می‌ آید و همچنین در حوزه تولیدات دانش‌ بنیان گلوله ‌های سرامیکی و صنعت دوچرخه ‌سازی شناخته شده است.
وی در ادامه داد به مرز باجگیران به عنوان یک ظرفیت توسعه ‌ای در منطقه اشاره و بیان کرد: سالیانه 10 میلیون دلار صادرات از بازارچه مرزی باجگیران صورت می گیرد.

* قطب شیمی و مشاوره
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان نیز در این نشست گفت: این واحد دانشگاهی 60 هزار مترمربع فضای آموزشی، تفریحی و رفاهی را ظرف سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرده است. وجود بهترین سالن ورزشی و مسجد و 48 باب کارگاه و آزمایشگاه تحقیقاتی با دستگاههای مجهز موجب شده این دانشگاه سرآمد دیگر واحدهای دانشگاه آزاد در خراسان رضوی شود.
غلامرضا کاظمی ادامه داد: 100 عضو هیأت علمی، 140 کارمند و 300 استاد مدعو خدماتی برای حدود چهار هزار دانشجوی دانشگاه آزاد واحد قوچان ارائه می‌دهند و تاکنون 35 هزار دانشجوی این واحد در مقاطع کاردانی تا دکترا دانش آمخته شده اند.
وی همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به عنوان قطب در رشته‌ های شیمی، صنایع غذایی، روانشناسی و مشاوره در شرق کشور شناخته می‌شود.
کاروان خبرنگاران رسانه انقلاب برای نخستین بار در کشور به همت بسیج رسانه خراسان رضوی با هدف هم افزایی رسانه های استان به منظور معرفی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی به شهرستانهای خراسان رضوی سفر می کند.
این کاروان در هفتمین سفر خود وارد قوچان شده و علاوه بر نشست با مسئولان این شهرستان، برگزاری تریبون آزاد و بیان مشکلات مردمی بدون واسطه با مدیران، زیارت بقعه آقانجفی قوچانی و امامزاده سلطان ابراهیم بن موسی کاظم(ع) به همراه بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی را در برنامه دارد.
مرکز شهرستان 180 هزار نفری قوچان در فاصله 137 کیلومتری مشهد واقع است.
7501/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.