علی رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیت االه شاهرودی از ذخایر ارزشمند نظام و یار صدیق و دیرین رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و در طول عمر با برکت خود همواره منشا خدمات ارزنده برای نظام بود.
وی اظهار داشت: آیت الله شاهرودی، انسانی شایسته و مجاهدی خستگی ناپذیر برای نظام اسلامی بود که در طول حیات با عزت و سراسر معنویت خود علاوه بر مبارزه بی امان با ظلم و جور به ویژه در دوران استبداد ستم شاهی، منشا خیر و برکت در دوره های مختلف مسئولیتش در نظا مقدس جمهوری اسلامی بود.
وی گفت: شخصیت علمی و عمق دانش و تسلط این عالم در علوم اسلامی زبانزد خاص و عام بود و در حوزه مسئولیت‌ های قانونی نیز به ویژه در دستگاه قضایی کشور، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر امور محوله موجب تحولات مثبت شد.
رستمی از برپایی آیین یادبود سومین روز درگذشت آیت الله شاهرودی روز جمعه ساعت 10 صبح در محل مسجد جامع تربت حیدریه خبر داد و از اقشار مختلف مردم ، مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی خواست در این مراسم شرکت کنند.
آیت الله هاشمی شاهرودی در سال‌ 1327 هجری شمسی در شهر نجف‌ اشرف در خانواده مذهبی چشم‌ به‌ جهان‌ گشود و از سال 1373 در دوره های سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم عضو شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود.
وی در سال های 1378 تا 1388 ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت و در دوره های سوم، چهارم و پنجم عضو مجلس خبرگان رهبری بود.
وی از مرداد ماه سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه و از 23 مرداد سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را پس از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی بر عهده داشت.
آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 70 سالگی دیده از جهان فروبست و به دیدار حق شتافت.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.