سعید باستانی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان در شهرستان مه ولات افزود: نهاده های دامی و کودها باید به موقع به دست کشاورزان برسد و مشکل حمل و نقل در این زمینه نیز باید حل شود که پیشنهاد می شود در این زمینه از امکانات ترابری حوزه های مختلف و نهاد های دولتی نیز استفاده شود.
وی اظهار داشت: راه حل هایی که به صورت تجمیعی و کلی برای مشکل کمبود آب ارائه می شود بدون در نظر گرفتن شرایط منطقه ای برای کشاورزان مفید نیست و این مشکل باید به صورت منطقه ای پیگیری شود.
رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان مه ولات نیز گفت: با اینکه بیش از سه ماه از مصوبه هیات دولت در زمینه استمهال وام های کشاورزی می گذرد، هنوز تکلیف وام گیرندگان مشخص نیست و کشاورزان با پاسخ روشنی از سوی برخی بانکها روبرو نمی شوند.
غلامرضا عزار از نحوه توزیع کود و نهاده های کشاورزی و دامی گلایه کرد و با اشاره به افزایش سود تسهیلات کشاورزی خواستار رسیدگی به این مشکلات از سوی مسئولین ذیربط شد.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان مه ولات نیز گفت: فروش نقدی کود و حمل حداقل 20 روزه آن به این شهرستان مشکلات بسیار ایجاد کرده است.
سید حسین هاشمی راد افزود: پیشنهاد می شود خدمات حمایتی همانند سال های گذشته از قبیل فروش کود با مهلت پرداخت یک ماهه و تحویل به موقع آن صورت گیرد.
وی اظهار داشت: تشکل های کشاورزی و تعاونی های روستایی در تأمین هزینه ‌های خود ناتوانند که اخذ مالیات از آنها نیز بر مشکلات آنان افزوده است.
شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9887 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.