آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: هر ملتی که تحت حاکمیت مستکبر و ظالم زندگی کند نه تنها مسلمان نیست بلکه انسان هم نیست و در حقیقت چنین ملتی قبرستانی از انسانهای زنده است و جامعه ای که با یزید بیعت کرد نیز چنین ملتی بود.
وی اظهار داشت: ملت جامعه مزبور به دنبال حاکمیت اسلام نبودند و تنها به دنبال زندگی کردن و تامین لقمه نان و همچون چهارپایان به دنبال چرا بودند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تشریح اوضاع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کوفه در زمان حضرت امام حسین (ع) گفت: نوشتن 12 هزار نامه برای دعوت از آن حضرت به قیام فقط با هدف تغییر وضعیت معیشت و رهایی مردم کوفه از نابسامانیهای مادی بود.
وی افزود: کسی که فقط به فکر خوردن لقمه نان راحت است و به این منظور حاضر است همچون کوفیان سرنوشت خود را به دست یزید بسپارد انسان نیست.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ما حسینی و عاشورایی هستیم اظهار داشت: اینگونه نیست که ما را تهدید کنند و ما هم از همه چیز دست بکشیم و سرنوشت خود را در اختیار کسانی قرار دهیم که از آن سوی دنیا می خواهند برای ما تصمیم بگیرند.
در این مراسم مداحی، زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) برگزار شد.
1922/3221/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.