به گزارش ایرنا نظر افضلی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با مدیران تابعه وزارت نیرو در خراسان جنوبی افزود: با توجه به برآورد نیازهای آبی این حوزه انتخابیه حدود 90 میلیارد تومان برای پروژه های در دست اقدام آبرسانی اعتبار لازم است.
وی با تاکید بر تلاش برای افزایش سهم از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: بیشترین تخلیه روستاها مربوط به خراسان جنوبی است و باید در زمینه آبرسانی بخصوص به روستاهای مرزی تلاش کرد.

** 80 درصد روستاها چالش آب دارند
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 47 درصد جمعیت استان در این حوزه انتخابیه است و باید دید آیا اعتبارات توزیع شده در زمینه های مختلف با جمعیت برابر است.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی با بیان اینکه 80 درصد روستاها به نوعی چالش آب دارند گفت: اغلب این روستاها بزرگ هستند ولی با تانکر آبرسانی می شوند.
وی اظهار امیدواری کرد: در توزیع اعتبارات جمعیت و تعداد روستاها و نوع بحران ها مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی برای طرح های آب و فاضلاب روستایی افزود: با توجه به اجازه مقام معظم رهبری برای استفاده از این اعتبارات در بودجه ملی انتظار می رود سهم استان خوب دیده شود و اگر خوب دیده نشده باید به نمایندگان اعلام شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.