به گزارش ایرنا ناصر ابوشریف روز چهارشنبه همزمان با پنجم اردیبهشت در آیین گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را در مسیری متفاوت قرار داد و اینک وضع به جایی رسیده که ایران دشمن اساسی استکبار جهانی، صهیونیسم و حامیان آن است.
وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک زلزله بسیار بزرگ در جهان بود چرا که ایران بزرگ، خود را از چنگال صهیونیسم جهانی رها ساخت.
وی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین شکست ها برای صهیونیسم جهانی است و فقط گمان نکنید آمریکا و اسرائیل بر جهان حکم می رانند بلکه صهیونیسم است که به جهان حکم می راند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: از هنگامی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید جنگ و توطئه علیه آن آغاز و با بزرگترین چالش ها از همان ابتدا مواجه شد که یکی از بزرگترین این چالش ها جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران بود و اگر ایمان به خداوند، استقامت، صبر و ایمان مردم ایران به آینده نبود هرگز ایران نمی توانست اینها را پشت سر بگذارد.
وی افزود: پس از پایان جنگ، ایران شاهد چالش های دیگری مانند محاصره و تحریم اقتصادی و جنگ نرم بود که به صورت شبانه روزی علیه ایران اسلامی ادامه دارد.
ابوشریف اظهار کرد: پس از آن شاهد چالش های منطقه ای مانند جنگ عراق، سوریه، یمن و دیگر جنگ ها در منطقه بودیم که تمامی آنها چالش های بزرگی فراروی ایران هستند.
وی گفت: اگر استقامت، صبر، ایمان، تلاش و جهاد مردمی ایران، ثابت قدمی، قدرتمندی و رهبری آن نبود ایران هرگز نمی توانست این چالش های عظیم را پشت سر بگذارد و بدانید هیچ وقت تسلیم شدن باعث نتیجه نمی شود و آخرت، دنیا، حال و آینده را از دست خواهیم داد.
وی افزود: بسیاری از کشورهای منطقه بودند که با رژیم صهیونیستی صلح کردند مانند مصر در سال 1979 میلادی که معاهده کمپ دیوید را با رژیم صهیونیستی به امضا رساند و از جنگ با این رژیم خارج شد اما پس از آن نه تنها اوضاع بهتر نشد بلکه نقشش را در منطقه از دست داد.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اما ایران اسلامی با به چالش کشیدن غرب و استکبار در صحنه باقی ماند و اکنون بزرگترین و مهمترین کشور در منطقه است و تمامی اینها نه به خاطر تسلیم شدن بلکه به دلیل پایداری است، به همین دلیل به شما عزیزان تاکید کنم که آینده به اذن پروردگار از اهل ایمان خواهد بود.
وی بیان کرد: استکبار جهانی از ابتدا کوشید این منطقه را تبدیل به مستعمره خود کند و هدفش این بود که منطقه را چپاول و سپس آن را توخالی به حال خود رها کند تا دیگر هیچ قدرتی نداشته باشد.
وی گفت: ما معتقدیم اگر روزی کسی جهاد را ترک کند ذلیل خواهد شد، به همین دلیل بسیار بر مساله جهاد در برابر دشمن تاکید شده و این نص صریح قرآن است.
ابوشریف افزود: اگر کشوری می خواهد شکوفا شود و جریان داشته باشد باید در برابر دشمنی رژیم صهیونیستی و غرب بایستد اما ترک جهاد هرگز باعث شکوفایی و آینده شکوفا نخواهد شد.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم انقلاب اسلامی ایران در مسیر و خط درست قرار دارد چرا که با طرح فساد و سلطه‌طلبی صهیونیسم و غرب درافتاده و آنان را از ابتدای پیروزی دشمن اساسی خود قرار داده است.
وی گفت: این مسیر که ایران اسلامی انتخاب کرده ساده نیست و نیازمند ایمان و استقامت می باشد و در تصمیمات ممکن است با کمبودهایی مواجه شود یا افرادی از آن به شهادت برسند بنابراین نیازمند صبر و تلاش است.
نظامیان آمریکا پنجم اردیبهشت سال 1359 با استقرار در 125 کیلومتری جاده طبس به یزد در محلی که اکنون مسجدی بنا شده است (مسجد شکر) در حال آماده شدن برای انجام عملیات نظامی در پایتخت بودند که با گرفتار شدن در طوفان شن عملیات آنها با شکست رو به رو شد.
آیین گرامیداشت این روز با حضور مردم، مسئولان، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در شهرستان طبس برگزار شد.
هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسئولان استان های خراسان جنوبی و یزد، خانواده های شهدا، روحانیان به ویژه مردم شهرستان طبس در محل حادثه برگزار و یاد شهید محمد منتظر قائم نخستین فرمانده سپاه استان یزد که در این محل به شهادت رسید، گرامی داشته می شود.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.