به گزارش ایرنا علیرضا خداخواه روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش فردوس اظهار کرد: جوان سازی نیروهای شاغل در آموزش و پرورش یکی از اولویت‌ های این سازمان است.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش فردوس نیز با توجه به این که بیشتر نیروها در حال بازنشستگی هستند، جوان سازی نیروها از سال گذشته آغاز و از نیروهای بومی و جوان در رده های مختلف مدیریتی استفاده شده است.
وی با بیان اینکه 262 اتاق درجه یک و 2 در ایام نوروز امسال در مدارس این شهرستان تجهیز شد، گفت: پس از پنج سال رکود در ساخت دارالقرآن باغستان فردوس به زودی ادامه عملیات اجرایی این پروژه آغاز و در سال جاری نیز 600 میلیون ریال برای این پروژه جذب شده است.
خداخواه یادآور شد: به زودی عملیات اجرایی یک مدرسه در مرحله دوم مسکن مهر توسط فردی خیر و نیز سازمان نوسازی مدارس و یک باب مدرسه در اسلامیه توسط بنیاد علوی آغاز می شود.
وی همچنین به موفقیت‌های دانش‌آموزان فردوس در کنکور سراسری، المپیادهای ورزشی، مسابقات قرآنی، علمی و فرهنگی و نیز شرکت در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته 80 اثر از دانش آموزان فردوس به جشنواره جابربن حیان ارسال و در سال تحصیلی جاری 250 اثر از 800 دانش آموز ابتدایی به این جشنواره ارسال شده است.
فرماندار فردوس هم در این نشست از آموزش و پرورش و عوامل اجرایی ستاد اسکان این شهرستان برای آماده سازی مدارس، پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی قدردانی کرد و گفت: سال گذشته اقدامات خوبی برای نوسازی مدارس انجام شد و در سال جاری نیز باید این روند ادامه پیدا کند و تعدادی از مدارس بازسازی شوند.
مهدی ابراهیمی با اشاره به نقش موثر هنرستان ها در ایجاد اشتغال، تصریح کرد: هنرستان ها باید تقویت شوند چرا که این مراکز آموزشی ضمن ارائه آموزش های لازم، در ایجاد اشتغال و درآمدزایی نیز بسیار موثرند.
وی همچنین اقدام سازمان آموزش و پرورش در حذف آزمون های مختلف از جمله آزمون تیزهوشان را بسیار مناسب دانست و افزود: حذف آزمون های مختلف تحصیلی، دانش آموزان را از استرس دور می کند.
9865* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.