به گزارش ایرنا مسئول هماهنگی دبیرخانه علمی آسیب ‌های اجتماعی خراسان ‌جنوبی روز شنبه در حاشیه این همایش گفت: همایش 'لطفا داشته باشید اعتماد به نفس' با حضور دکتر 'خورشید سلگی' مدرس بین المللی و هیپنو کوچینگ برگزار شد.
لیلا محمودی افزود: هدف از برگزاری این همایش، افزایش اعتماد به نفس در بانوان، تقویت اعتماد به نفس در زنان و توسعه نشاط اجتماعی است که بیش از 220 بانوی خانه‌دار در آن شرکت کردند.
وی گفت: این همایش در پی انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاد دانشگاهی و اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری با عنوان 'بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم ' برگزار شد و پنجمین برنامه اجرا شده از مجموعه طرح های تدوین شده ذیل تفاهم نامه مذکور است.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم در این همایش ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: دهه فجر دهه وحدت آفرینی، امیدبخشی و انسجام امت اسلامی برای پیروی از آرمان های امام راحل، شهیدان و رهبر معظم انقلاب و مقابله با استکبار جهانی است.
جلال الدین صادقی ادامه داد: همزمانی دهه فجر با دهه فاطمیه و قرین شدن طلیعه آن به نام حضرت زهرا (س) نه تنها موجب محدودیت در برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر نمی‌شود بلکه بستر مناسب تری برای ارائه پیام معنوی انقلاب اسلامی فراهم می‌ آورد.
وی بیان کرد: خرسندیم از اینکه در این ایام برای بانوان محترم خانه دار اعتماد به نفس را با نگاهی علمی به ارمغان می آوریم.
وی ضمن بیان برنامه های دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی تا پایان سال 97 گفت: بعد از واگذاری دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی به جهاد دانشگاهی و جلسات متعدد با صاحبنظران، فعالیت‌های آن در چهار محور مشخص و تبیین شد.
رئیس دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی استان، برگزاری نشست ها و مسابقات علمی، انجام پژوهش ها، برگزاری کارگاه های سرمایه گذاری برای سلامت و برگزاری همایش ها و سمینارها را از چهار محور فعالیت های دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی استان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه با تلاش و پیگیری در این دبیرخانه، اقداماتی ارزشمند در حوزه پدیده‌های اجتماعی انجام شده است افزود: سرمایه گذاری برای سلامت و انجام پژوهش های مرتبط و برگزاری همایش‌ها از فعالیت های ویژه این دبیرخانه است.
صادقی گفت: در این دبیرخانه برای توانمندی افراد تلاش می‌شود چرا که توانمندی برای داشتن شهروندانی سالم یک اصل ضروری است.
وی بیان کرد: کتابخوانی بانوان فرهیخته یکی از برنامه‌های اجرایی این دبیرخانه است که هدف از آن تشویق بانوان خانه دار به کتابخوانی است.
وی با اشاره به اجرای طرح کتابخوان افزود: همچنین سلسله نشست‌های بانوی خانه‌دار با حضور یک روانشناس از دیگر این برنامه‌هاست و دوره‌ های آموزشی که مکمل خانه داری است را برگزار خواهیم کرد و به صورت ویژه روی گیاهان دارویی تمرکز داریم.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی برگزاری شب شعر و عصر موسیقی بانوی آسمانی را از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه ذکر کرد و گفت: 2 طرح پژوهشی را در دست اجرا داریم و ثمردهی و نتیجه موثر این سلسه نشست‌ها مهم است و سعی داریم با این نشست‌ها نشاط اجتماعی و توانمندی را بالا ببریم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.