به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی در بیرجند افزود: استاندار خراسان جنوبی دارای تفکری اقتصادی بوده و تاکنون اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد و صادرات در استان انجام شده که قابل تقدیر است.
وی گفت: برای تامین زیرساخت های صادراتی، بازارچه های مرزی و پایانه های صادراتی استان نیازمند مساعدت بیشتر مسئولان هستیم تا صادرکنندگان به نحو مطلوبی از آن برخوردار شوند.
وی بیان کرد: بازارچه های مرزی استان عمدتا غیرفعال است، یکسری مسائل دیپلماتیک بین ایران و افغانستان وجود دارد اما بازگشایی بازارچه ها نیاز به مطالباتی از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.
نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون های مشترکی بین ایران و افغانستان برگزار و مصوبات خوبی داشت که باید پیگیری شود، اگر این مصوبات اجرایی شود راهگشای مشکلات استان در مرز خواهد بود.
به گزارش ایرنا عبادی اظهار کرد: زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی و نمایشگاه بین المللی بیرجند نیاز به مساعدت هایی دارد.
وی بر معرفی صنایع دستی خراسان جنوبی در بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: این استان دارای ظرفیت های بالقوه ای در زمینه صنایع دستی و محصولات کشاورزی مانند گل نرگس است که در بازار خارج طالب زیادی دارند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات استان بسیار بالاست، یادآور شد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان در تمام بخش ها باید نگاه بین المللی داشته باشند.
نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید از ظرفیت های دفتر نمایندگی وزارت خارجه استان استفاده کنند، اگر با این دفتر ارتباط خوبی برقرار شود در رونق صادرات و معرفی محصولات استان بسیار موثر خواهد بود.

** سختگیری در امر صادرات بازی در پازل دشمن است
عبادی، کسب و کار نوپا را رمز موفقیت اقتصادی هر کشوری دانست و گفت: جنگ دشمن با ما جنگ اقتصادی است لذا اگر مسئولی در زمینه صادرات و تولیدات سختگیری کند در پازل دشمن حرکت کرده است.
وی عنوان کرد: مدیران باید زمینه های کار تولیدکننندگان و صادرکنندگان را تسهیل کنند در ادارات ما مدیری که وقت جواب دادن تلفن ندارد وقت فکر کردن را لابد نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: مسئولان مربوطه باید با همدلی، وحدت و کمک به دولت در هر جریانی که هستند برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کنند.

** اشک تمساح دشمن برای اقتصاد ایران
نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: دشمنانی که برای ما تحریم ایجاد کردند همان ها در اغتشاشات اخیر برای مشکلات اقتصادی ما اشک تمساح ریختند.
عبادی ادامه داد: هرچند دشمن می داند با راه اندازی این اغتشاشات کاری از پیش نمی برد اما هدف آنها ضربه زدن اقتصادی به کشورمان است.
وی یادآور شد: باید کارهای ما حالت تدافعی داشته باشد پشت سر ولایت فقیه اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.