محمد بشیری زاده شنبه شب در مراسم تحلیف و تعیین هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان، افزود: مرتفع کردن مشکلات و توجه به مطالبات مردم در چهارچوب اختیارات قانونی از جمله رسالت هایی است که بر دوش اعضای شوراهای اسلامی نهاده شده است.
وی بیان کرد: شورا تنها نهاد مردمی است که به عنوان یک جایگاه بین مردم و حاکمیت فعالیت می کنند و هدف از تشکیل شورا در قانون اساسی به این دلیل بوده که مردم در سرنوشت خودشان دخالت داشته باشند.
وی تشکیل شوراهای اسلامی را از ارکان مردم سالاری و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شورای اسلامی نهادی مردمی و فراگیر است که براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل می شود.
فرماندار درمیان بسترسازی مناسب برای بهره گیری از ظرفیتهای بی شمار اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شهرستان و زمینه سازی مشارکت مردم در توسعه عمرانی و آبادنی را از مهمترین وظایف اعضای شورای اسلامی شهرستان بیان کرد.
بشیری زاده هماهنگی و تعامل را یک اصل مهم و تعیین کننده در صحت و سلامت تصمیمات شوراها ذکر کرد و افزود: گسترش هماهنگی و همفکری بیشتر در شوراها باعث افزایش سطح خدمات رسانی به مردم می شود.
در این مراسم عبدالحبیب رمضانی به عنوان رئیس، محمدرضا توکلی به عنوان نایب رئیس و حسین خسروی به عنوان منشی شورای اسلامی شهرستان و همچنین رضا توکلی به عنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان در شورای اسلامی استان انتخاب شدند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.