سرهنگ سید غلامرضا حسینی روز شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته ناجا افزود: در این مدت 2 باند سرقت منزل، یک باند سرقت از مغازه، سه باند با 27 فقره کشف از اماکن، سه باند سرقت داخل خودرو با 199 فقره کشف و متلاشی شد.
وی گفت: تلاش داریم حتی پرونده های راکد به اجرا گذاشته می شود تا مالباختگان نیز به حق و حقوقشان برسند.
وی بیان کرد: 29 فقره سرقت باند خودرو توسط کودکان 9، 10 و 11 ساله غیربومی که حتی تابعیت استان را نداشتند به وقوع پیوست.
به گزارش ایرنا حسینی از کشف 2 باندهای سرقت احشام در قالب 11 فقره سرقت در 6 ماهه گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه نسبت به شناسنامه دار شدن دامداری ها و ملزم شدن دامداران به این مهم برنامه ریزی های لازم انجام شد.
وی اظهار کرد: با برآوردی که در تمامی جرایم در عرصه وظیفه ذاتی پلیس آگاهی انجام شد خراسان جنوبی جزو استان های امن است بگونه ای که به هیج وجه سرقت مسلحانه، جرائم خشن مانند قتل ها، سرقت طلافروشی و بانک و غیره وجود ندارد و این بستر امن بواسطه همکاری مردم ولایتمدار استان با پلیس ایجاد شده است.
وی از ایجاد و تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در استان خبر داد و افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری میزان سرقت در استان هفت درصد افزایش یافت که عموم آن سرقت خودرو و جابجایی آن بوده است.
وی ادامه داد: بعضا سرقت خودروها بخاطر تخلیه هیجان بوده و تمامی خوردروهای سرقتی پراید زیر مدل سال 85 که مالکان آن از کمترین مباحث امنیتی استفاده نکرده بودند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: 64 درصد سرقت ها کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان کشفیات 9 درصد افزایش داشت.
حسینی عنوان کرد: همچنین در این مدت هشت طرح اجرا، 30 نفر سارق دستگیر و تعداد 36 فقره خوردو کشف شد.
وی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با مال خر در استان بیان کرد: در این راستا افراد زیادی دستگیر شدند و با سایر استان های مجاور اجرای تعامل شد، در این حوزه سارقین در حرکت که در استان های مختلف حضور می یابند نیز زمین گیر و ناکام شدند.
وی با بیان اینکه هیچگونه سرقت بانکی در استان انجام نشده است، یادآور شد: این در حالیست که سرقت از اماکن دولتی نیز 30 درصد کاهش داشته است.

** کاهش 23 درصدی سرقت موتورسیکلت در استان
وی با اشاره به کاهش 23 درصدی سرقت موتورسیکلت در استان، بیان کرد: موتورسیکت وسیله نقلیه ای که به راحتی قابل حمل است، راکبان و مالکان آن هیچگونه دغدغه ای در خصوص نگهداری از آن ندارند.
رئیس پلیس آگاهی استان بیان کرد: سهل انگاری از جانب برخی همشهریان سبب بروز سرقت می شود، توصیه می شود مردم نسبت به رعایت نکات ایمنی نسبت به خورد و وسایل نقلیه نهایت دقت داشته باشند.
حسینی با بیان اینکه جیب بری 46 درصد و کیف قاپی 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان کاهش یافت، یادآور شد: به شهروندان توصیه می شود در خودرو و پیاده رو مواظب کیف های همراه خود باشند.
وی گفت: در یکسال گذشته 6 فقره قتل در استان به وقوع پیوست که در کمتر از 48 ساعت قاتل شناسایی و به واسطه مستند بودن تمامی قرائن اجبار به اعتراف شد.
وی بیان کرد: در این بازه زمانی کلاهبرداری 83 درصد افزایش یافت چون مردم برخی تماس ها و پیامک ها را جدی نمی گیرند و فریب خورده کلاهبرداران می شوند.
وی عنوان کرد: در 6 ماهه ابتدای امسال هفت باند جعل و کلاهبرداری در استان متلاشی و 9 نفر متهم دستگیر همچنین 11 فقره جعل اسناد سنگین کشف شد، همچنین جرائم جعل نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش داشت.

** کاهش 56 درصدی قاچاق احشام
رئیس پلیس آگاهی استان اظهار کرد: در یکسال گذشته قاچاق احشام 56 درصد کاهش، پارچه 33 درصد افزایش، لوازم صوتی 216 درصد افزایش، مواد غذایی 56 درصد کاهش، خودرو توقیفی 57 درصد کاهش و مهمات 79 درصد کاهش داشت.
حسینی ادامه داد: همچنین در قالب طرح شناسایی اصالت خودرو در یکسال گذشته 893 مورد و از ابتدای سال تاکنون 424 مورد اصالت خودرو شناسایی شد.
وی گفت: از مهرماه سال 95 تاکنون یکهزار و 130 مورد و در 6 ماهه گذشته 621 مورد بررسی صحنه جرم در استان انجام شد.
وی بیان کرد: در یکسال گذشته 378 دستگاه خودرو محسوس و یکهزار و 80 خودرو نامحسوس و در 6 ماه گذشته 186 دستگاه محسوس و 646 خودرو نامحسوس بکارگیری شد.

** افزایش 100 درصد دستگیری متهمان اقتصادی در استان
وی با اشاره به جرایم اقتصادی استان یادآور شد: در این حوزه نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش پرونده داریم در عوض دستگیری مجرمان و متهمان اقتصادی نیز 100 درصد افزایش یافت.
وی عنوان کرد: در 6 ماهه گذشته در بحث مبارزه با زمین خواری 70 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی تعیین تکلیف و برگردانده شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 289 درصد رشد داشت.
رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: همچنین در یکسال گذشته 72 فقره پرونده زمین خواری ثبت و 152 متهم دستگیر شدند و 81 هکتار از اراضی ملی و دولتی برگشت داده شد.
حسینی تاکید کرد: اقدام به خودکشی 2 درصد و قتل 33 درصد افزایش یافت، در یکسال گذشته 6 فقره قتل در استان به وقوع پیوست که چهار فقره در سال جاری بوده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.