حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: وضعیت مسلمانان میانمار باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود اما متاسفانه در اجلاس همکاری اسلامی اخیر که در کشور قزاقستان برگزار شد، گفتند که فرصتی نشد برای جریان نسل کشی میانمار تصمیم بگیریم و به یک بیانیه اکتفا کردند.
وی ادامه داد: در این دوره آخرالزمان همه کفر و ظلم به جنگ اسلام آمده و در همه زمینه های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می خواهند اسلام را تحت الشعاع قرار دهند اما دفاع یک حق طبیعی و الهی است و بر همه مسلمانان جهان واجب است.
وی گفت: آنچه مسلم است دشمن تنها راه رخنه را برای خود در مسایل فرهنگی و بصیرتی تعریف کرده است که با اشکال مختلف عقل و اندیشه مسلمانان را برباید و آنها را در دام اندازد.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استکبار جهانی دام های جاذبه ای را در کشورهای مسلمان نشین مطرح می کند افزود: دشمن از کلمه آزادی که یک هدیه الهی برای بشر است سوء استفاده می کند و برای گمراه کردن جوامع از این راه از هیچ تلاشی چشم پوشی نمی کند.
وی تاکید کرد: آزادی نعمتی است که انسان بر اساس عقل و فطرت بهترین کمال ها را برمی گزیند و این آزادی موجب رشد و سیر الی الله می شود در حالی که استعمارگران از این واژه و از طریق نفوذ به عنوان دام استفاده می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: قانون شکنی در جوامع اسلامی را آزادی دانستن، خواسته اصلی استکبار است زیرا با این دام اول ملت ها را ضعیف و در مرحله بعدی خواسته هایشان را در این کشور ها پایه ریزی می کنند.
وی تصریح کرد: امروزه خواسته مدعیان آزادی و حقوق بشر بر همه جهانیان روشن است زیرا اگر ملت ها باید آزادی داشته باشند پس چرا مردم فلسطین 70 سال، آزار را به جای آزادی تحمل کنند یا برای یک خواسته کوچک مردم بحرین اینقدر آزادیشان سلب شود.
وی اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر با آزادی مردم عراق و سوریه چه کردند و در کنار حمله های نظامی و میکروبی به مردم مظلوم یمن چه تدابیری جز ظلم به این مردم اندیشیدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: غربی ها چطور آزادی را معنا می کنند در حالی که بعد از جنگ جهانی دوم در 50 کشور جهان به صورت غیر قانونی حضور یافتند و آزادی را از مردم سلب کردند، مردم را کشتند و کودکان را سوزاندند و تکه تکه کردند.
وی اضافه کرد: الان وقت آن رسیده است تا مردم همیشه در صحنه ایران بخصوص خراسان جنوبی همانند گذشته در کمک به نیازمندان چه در سطح بین المللی و چه داخلی سنگ تمام بگذارند.
عبادی گفت: به مسئولان هم عرض می کنم در این شرایط بحرانی به نیاز مسلمانان توجه و پول ها را درست مصرف کنند.
وی بر لزوم پرهیز از سیاسی کردن همه مسائل تاکید کرد و افزود: درست عمل کنید، امانت مردم را حفظ کنید و هرچه می توانید برای حزب و باند خود کار نکنید زیرا اینها مال مردم است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.