به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر سرتیپ قوام یوسفی صبح امروز در جلسه هماهنگی و تشریح برنامه‌های هفته ارتش جهوری اسلامی ایران و گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه پیش‌بینی‌های لازم برای ایام در پیش رو از جمله 21 فروردین ماه که مصادف با پاسداشت مقام شهدای انقلاب و عرصه دفاع مقدس و به ویژه سپهبد شهید علی صیاد شیرازی  است و وظیفه داریم که این روز و مقام شهدا را گرامی بداریم.

وی با اشاره به 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌ها نیروی زمینی ارتش قهرمان افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که به عنوان یک سرباز در این نظام نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته است و بعد از آن نخستین سازمانی بود که با تقویت ساختاری و سازماندهی خود در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها این انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت و وظیفه خود را به درستی انجام داد.

فرمانده ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی تصریح کرد: 29 فروردین ماه روز صلابت، اقتدار و امنیت ارتش است که امام(ره) دستور داد این صلابت و اقتدار ارتش به نمایش گذاشته شود.

یوسفی بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل حسن اعتماد و حفظ دستاوردهای انقلاب بعد از پیروزی انقلاب در مقابل دشمنان قسم خورده این نظام در دفاع از حریم ولایت 49 هزار شهید را تقدیم اسلام و نظام کرده است که تنها 48 هزار شهید آن مربوط به هشت سال دفاع مقدس است و وظیفه خودش را به نحوه ممکن در این راستا ایفا کرده است.

وی افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به لطف الهی و داشتن مقام ولایت کشوری با ثبات در منطقه است که باید قدرشناس ملت شهید پرور و داشتن نیروهای مسلح مقتدر باشیم.

فرمانده ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی بیان کرد: جهان اسلام در سال‌های گذشته نوک پیکان فیزیکی دشمنان اسلام است و به لطف الهی در سال 95 در بعضی از کشورهای مسلمان مانند سوریه و عراق روز به روز شاهد نابودی دشمنان و پیروزی سربازان مسلمان بوده‌ایم و با شکستی که نیروهای تکفیری و داعشی در عراق و سوریه متحمل شدند به دنبال این هستند که در جای دیگر به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: ما در شرقی‌ترین استان کشور و در همسایگی کشوری بی‌ثبات قرار داریم که می‌تواند جایگاهی برای تجمع دشمنان ما باشد اما استان ولایتمدار خراسان جنوبی با داشتن مردمان متعهد و همیشه در صحنه، محلی ناامن برای دشمنان شده است.

یوسفی اظهار داشت: نیروهای مسلح با داشتن نیروهای مقتدر، مومن و مسئول وظیفه خود را در حوزه دفاعی انجام می‌دهند و شاهد قدرت بازدارندگی این نیروها در مقابل استکبار جهانی هستیم و دست هر کسی که فکر هرگونه دست درازی به سمت این مرز را دارد قطع خواهیم کرد و در رکاب ولایت و توکل بر خدا روز به روز شاهد عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی خواهیم بود.

فرمانده ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی گفت: اهداف برگزاری مراسم هفته بزرگداشت ارتش ایجاد همبستگی بین نیروهای مسلح و تجدید میثاق با آرمان‌های نظام و امام (ره) است.

وی افزود: مراسم رژه نیروی مسلح در روز ارتش با همکاری مرکز آموزش 04 امام رضا(ع)، پدافند هوایی، نیروهای منتحب نظامی وابسته به نیروهای مسلح در روز 29 فرودین ماه ساعت 7:30 برگزار می‌شود.

یوسفی بیان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه، شرکت آحاد کارکنان ارتش در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه، سخنرانی فرمانده ارشد آجا قبل از خطبه‌ها و اعزام سخنران به مدارس سطح شهر از دیگر برنامه‌ها این هفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606460
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.