مریم کیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این مجموع 12 نشست در سطح مدارس برگزار شده است.
وی ادامه داد: نشست های کتاب خوان در حقیقت نوعی به اشتراک گذاشتن کتاب هایی است که توسط افراد مطالعه شده است.
کیانی اضافه کرد: در این نشست ها که برای سایر رده های سنی و با حضور افراد صاحب نظر در حوزه کتاب و کتاب خوانی برگزار می شود، افراد شرکت کننده پیرامون کتاب های معرفی شده به بحث و تبادل نظر می پردازند.
وی اظهار کرد: اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می گردد و در واقع این جلسات با فراهم آوردن فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.
کیانی ایجاد احساس نیاز به مطالعه را از جمله مهم ترین اهداف این نشست ها خواند و افزود: آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم و همچنین بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی در برگزاری نشست های کتاب خوان دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر ایجاد ایستگاه های مطالعه در اماکن عمومی اظهارکرد: ادارات که محل مراجعه سایر اقشار هستند با ایجاد ایستگاه های مطالعه می توانند در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقشی موثر داشته باشند.
2 باب کتابخانه تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور شامل کتابخانه ملاعبدالله بشروی شهر بشرویه و کتابخانه بخش ارسک در شهرستان بشرویه با 32 هزار جلد کتاب در بخش های مرجع، کودک، خدمات اینترنتی و نشریات به دو هزار عضو خدمات ارایه می کنند.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550** 6054* خبرنگار- نرگس سینایی* انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.