نظر افضلی شامگاه چهارشنبه در نشست جمع بندی سفر استاندار خراسان جنوبی به سربیشه افزود: تکمیل مجتمع خوشاب سربیشه برای آبرسانی به ۱۵ روستای نوار مرز ضروری است که برای تکمیل این مجتمع به ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: در شرایط سخت مالی قرار داریم اما با تلاش ‌های شبانه‌روزی که استاندار ما دارد، گشایش‌های خوبی در استان در حال انجام بوده و موتور توسعه خراسان جنوبی آغاز شده است.

افضلی با بیان اینکه اقدامات مختلف استاندار خراسان جنوبی قابل تقدیر است و این حرکت جهادگونه که در جهت سازندگی به همت استاندار و سایر مسئولان آغاز شده در جهت توسعه هر بیشتر استان ادامه یابد، اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به نهبندان اجرایی شده است.

 وی گفت: کم آبی مهمترین مشکل روستاییان خراسان جنوبی است که مهاجرت آنان را در پی داشته است، هم اکنون روستاییان نوار مرز با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان بیان کرد: احداث سد خاکی در بالادست قنوات در میزان آبدهی قنوات تاثیرگذار بود به طوریکه که ۲ روستای بخش درح سربیشه، شادی و شعف در چشم مردم این روستاها دیده می‌شود. 

افضلی با اشاره به اینکه مرزنشینان نقش مهمی در تامین امنیت مرزها دارند از مسئولان خواست با ارائه خدمت زمینه ماندگاری آنان را در شعاع مرزها فراهم کنند و نقاط مرزی استان نیازمند توجه ویژه هستند.

وی  با بیان اینکه اگر زیرساخت‌های آب و گاز فراهم شود، منطقه درح پتاسیل‌های خوبی برای پیشرفت دارد، اضافه کرد: توجه ویژه استاندار به مرزهای استان و به خصوص مرز ماهیرود و دوکوهانه قابل تقدیر است و نوار مرزی سربیشه نیازمند توجه ویژه است.

افضلی گفت: امید است که خداوند توفیقی دهد که در پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم درد و مشکلات مردم را پیگیری و حل کنیم.

وی افزود: به کوری چشم دشمنان ما نسبت به توانمندسازی نظام و آبادانی روستاهای اقدام خواهیم کرد تا نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان اظهار داشت: علیرغم ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، امن‌ترین استان هستیم که نشان از نجابت و غیرت مردم کویری دارد.

۷۵۵۶*۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.