به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین عارفی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: حوزه علمیه بیرجند 850 سال قدمت دارد و از ابتدا عالمان بزرگی در این حوزه مشغول تدریس بوده اند.
وی ادامه داد: حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در سال 1386 در بیرجند راه اندازی شد، این حوزه در این سال ها به خوبی درخشیده و مجوز تاسیس سطح سه سفیران هم به این مرکز داده شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون 200 طلبه و 35 استاد در حوزه علمیه سفیران هدایت مشغول تحصیل و تدریس هستند که پس از پنج سال دانش آموخته می شوند، سال قبل در بین 115 مدرسه حوزه علمیه سفیران هدایت کشور شاگرد اول از حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند بود.
مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت بیان کرد: طلبه ها را یک بعدی تربیت نمی کنیم و به مسائل اخلاقی و پرورش روحی و جسمی آنها توجه می شود، هر روز 100 نفر از طلبه های این حوزه علمیه برای اقامه نماز جماعت به مساجد و مدارس سطح شهر بیرجند می روند.
عارفی افزود: سال گذشته 44 طلبه ممتاز در این حوزه علمیه داشته ایم، ثبت نام و پذیرش در حوزه علمیه سفیران هدایت همزمان با حوزه علمیه قم در مرحله نخست از 24 بهمن ماه آغاز شده و تا 27 اسفندماه جاری ادامه دارد.
وی یادآور شد: مرحله دوم ثبت نام پذیرش در حوزه علمیه از 17 تا 22 فروردین ماه 98 انجام می شود، اگر فردی موفق به ثبت نام نشود می تواند به عنوان مهمان یک ماه در حوزه علمیه تحصیل کند و پس از آن در صورت موفقیت جذب می شود.
مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت بیان کرد: دارندگان مدرک دیپلم، فوق دیپلم و کارشناسی می توانند در حوزه علمیه ثبت نام کنند، برادران علاقمند برای ثبت نام می توانند از طریق پایگاه معاونت آموزش حوزه های علمیه قم به آدرس www.howzeh-qom.ir یا مراجعه به حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در مطهری هشت پلاک هفت اقدام کنند.
عارفی گفت: حوزه های علمیه وظیفه تعلیم و تربیت مبلغان و تبلیغ دین بر مبنای مکتب اهل بیت (ع) را برعهده دارند و نخستین حوزه در زمان پیامبر اسلام (ص) تشکیل و اوج شکوفایی آن در دوران امام صادق (ع) بوده است.
وی افزود: آزمون حوزه های علمیه سفیران هدایت بیرجند همزمان با سراسر کشور روز جمعه 30 فروردین ماه سال آینده برگزار و نتایج آزمون در 21 اردیبهشت ماه 98 اعلام می شود.
7559* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.