رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت و گو با جی پلاس؛

باقرزاده: شمشیربازی ایران در دنیا آقایی خواهد کرد/ از توجه یادگار امام بسیار خوشحالیم

رییس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به پیشرفت این رشته گفت: حجت الاسلام سیدحسن خمینی به ورزش علاقه خاصی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی در حاشیه دیدار صمیمانه با حجت الاسلام سیدحسن خمینی، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، گفت: این دیدار، تجدید بیعت با آرمان های حضرت امام(س) و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بود. من نیز به همراه تیم چهارم دنیا در رشته شمشیربازی به دیدار حجت الاسلام سیدحسن خمینی رفتیم. آقایان فخری، پاکدامن و عابدینی در آن دیدار حضور داشتند.

وی افزود: حجت الاسلام سیدحسن خمینی به ورزش علاقه خاصی دارند و در دیداری که با ایشان داشتیم از نتایج شمشیربازی بسیار خوشحال بودند.شرایط شمشیربازی ایران بسیار خوب است و خوشحالم ایشان عملکرد شمشیربازی را تعقیب می کنند. ایران در کشتی و وزنه برداری در دنیا آقایی می کند اما شمشیربازی بعد از انقلاب 15 سال تعطیل بود و زیرساختی نداشت ولی با این شرایط در جهان، قهرمان و در آسیا نایب قهرمان شده است.

رییس فدراسیون شمشیربازی همچنین با بیان اینکه شمشیربازی ایران در حال حاضر تیم چهارم دنیاست، خاطرنشان کرد: روسیه، آمریکا و فرانسه که مهد شمشیربازی دنیا هستند پایین تر از ایران قراردارند و آلمان هشتم است. کره جنوبی، ایتالیا و مجارستان نیز در رده های اول تا سوم قرار دارند و ما تیم چهارم دنیا هستیم. کدام رشته تیمی چنین رده ای در جهان دارد؟

باقرزاده تاکید کرد:  این رشته جایگاه خاصی در دنیا دارد. ما در گذشته به مسابقات جهانی می رفتیم  و آرزو داشتیم ورزشکاران ما از مرحله مقدماتی به جمع 200 نفر راه یابند اما الآن اگر شمشیرباز ما به جمع 32 نفر نرسد، ناراحتیم. 

وی در پایان عنوان کرد: تورنمنت های شمشیربازی، یکی دو مسابقه نیست. مجتبی عابدینی که در جایزه بزرگ مسکو مدال برنز را بدست آورد، هفت مسابقه مقدماتی و سپس پنج مسابقه انجام داد تا به نیمه نهایی رسید. همه مسابقات هم سنگین بوده و در مقابل قهرمان های جهان و المپیک بود.

دیدگاه تان را بنویسید