21 هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز انجام شد

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در ایام نوروز، 21 هزار عمل جراحی انجام شد که بسیار کم نظیر است؛ همچنین یک میلیون و 385 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در خصوص اقدامات سازمان اورژانس در تعطیلات عید، گفت: حضور پزشکان و متخصصان اورژانس در بیمارستان‌ها خیلی خوب بود؛ در این مدت تمام مراکز درمانی و بیمارستانی کل کشور در حالت آماده‌باش بودند.

وی افزود: تعداد اعمال جراحی انجام شده در این مدت کم‌نظیر است، همچنین باید از پزشکانی که از تعطیلات و تفریح خود گذشتند، تشکر ویژه کرد.

کولیوند اظهار داشت: در این مدت 21 هزار عمل جراحی انجام شد که بسیار کم نظیر است؛ همچنین از همکاران معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت آموزشی وزارت بهداشت تشکر می‌کنیم که نظارت‌های مناسبی داشتند و یک میلیون و 385 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد را معدوم کردند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: از طریق سامانه 190 پیشنهادهای بسیار مناسبی از طرف مردم ارائه شد و 2186 واحد از طرف ضابط قضایی پلمب و بسته شد تا مشکلات بهداشتی خود را برطرف کنند.

وی افزود: 21 تا 22 درصد کل مأموریت‌ها ترافیکی بود و به علت تصادف‌های شهری یا جاده‌ای اتفاق افتاد و پس از آن به ترتیب مشکلات قلبی، تنفسی، گوارشی و مغزی بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

کولیوند گفت: ما برای بیمارانی که دچار سکته قلبی می‌شوند دستگاه نوار قلب تولید داخل ارائه کردیم؛ این دستگاه از دو سیم‌کارت برخوردار است و به محض بیرون آمدن نوار از آن و تشخیص پزشک بیمار سریعاً به بخش آنژیو منتقل می‌شود زیرا اگر بیمار بالای 90 دقیقه به بیمارستان برسد قدرت انقباض قلب پایین می‌آید و نمی‌تواند خون را پمپاژ کند.

وی در پایان بیان داشت:‌ ما باید حتماً‌ اورژانس را تقویت و امکانات آن را بیشتر کنیم، همچنین باید در اورژانس با توجه به اینکه 50 درصد بیماران خانم هستند، تکنسین خانم استخدام کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید