گزارش جی پلاس/ نتایج تحقیقاتی که محققان آن را معجزه نامیدند:

دیگر نباید نگران پیر شدن باشید!

تیم تحقیقاتی دانشگاه اکستر انگلستان، راهی یافتند که می تواند سلول های پیرتر را جوان کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ ساینس نوشت: یک تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور " لورنا هریس"، استاد ژنتیک مولکولی در دانشگاه اکستر در انگلستان، راه جدیدی را برای جوان سازی سلول های پیر و غیرفعال کشف کردند. در طی چند ساعت از  شروع درمان، سلول های قدیمی تر و پیرتر تقسیم شدند و تلومرهای طولانی تری را تولید کردند.

این کشف نشان می دهد که دسته ای از ژن ها که "عوامل اسپلایسینگ" خوانده می شود، با بالا رفتن سن، می میرند.

این تیم تحقیقاتی دریافتند که "عوامل اسپلایسینگ" را می توان با استفاده از مواد شیمیایی جایگزین کرد و سلول های پیر را نه تنها از لحاظ فیزیکی جوانتر بلکه از لحاظ کارکردی نیز جوانتر ساخت.

پژوهشگران ترکیباتی با نام آنزیم های رزوراترول- مواد شیمیایی که به طور طبیعی در شکلات تلخ، انگور قرمز، و زغال اخته یافت می شود- به سلول های کشت شده در آزمایشگاه به کار بردند. این مواد شیمیایی" عوامل پیرایش را که بر اثر افزایش سن کلا خاموش و غیرفعال شده بودند، مجددا فعال کرد. در عرض چند ساعت، سلول های جوان تر ظاهر شده، جوانه زدند و مانند یک سلول جوان رفتار کردند و تقسیم شدند.  

این کشف به ما کمک خواهد کرد که بهتر پیر شویم و بیماری های مزمن که با کهولت سن ظاهر می شوند را کمتر تجربه کنیم.

دکتر ایوا لاتور محقق این پروژه می گوید هنگامی که در ظرف کاشت سلول دیدم که سلول ها مانند سلول های جوان رفتار می کنند، تقریبا نتوانستم آنچه را که دیدم باور کنم. به همین منظور آزمایش را چند بار تکرار کردم و نتیجه مانند یک معجزه بود.

دیدگاه تان را بنویسید