عباس صفری روز شنبه در نشستی با اصحاب رسانه ، نخستین اقدام شهرداری در خصوص مدیریت مصرف آب، تبدیل پساب کشتارگاه برای مصارف کشاورزی دانست وافزود: فاز اول تصفیه خانه اجرا شده و با اتمام فاز دوم آن بزودی علاوه بر اینکه پساب کشتارگاه به صورت روزانه 110 مترمکعب به آب کشاورزی تبدیل می‌شود، می توان از ضایعات کشتارگاه کود تولید کرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات جدی و مهم مدیریت مصرف آب و جلوگیری از آلودگی آن است که هم اکنون فضای سبز شهرداری دماوند به روش آبیاری قطره ای انجام می شود.
وی سرانه فضای سبز شهری را به ازای هر نفر 35 متر مربع دانست و اضافه کرد: سرانه فضای سبز بر اساس طرح هادی به ازای هر نفر 25 متر مربع است که این میزان در شهر دماوند افزایش یافته؛ اجرای 20 کیلومتر آبیاری قطره ایی در دستور کار است.
شهرداردماوند یکی از معضلات موجود در حوزه شهری را ترافیک دانست و اظهارداشت: گرچه شهرداری دماوند برای حل آن راه های مختلفی از جمله نصب چراغ زمان دار، تابلوهای راهنمایی و ... پیش بینی کرده است ولی باید شهر را از تمرکز گرایی به تمرکز زدایی ببریم و از سوی دیگر شهروندان را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق کنیم.
صفری به پسماند شهری اشاره کرد و گفت: استاندارد زباله به ازای هر نفر 400 تا 600 گرم است، اما در دماوند به یک تا 1.5 کیلو می رسد و این میزان در روزهای تعطیل افزایش می یابد.
وی ادامه داد: گرچه شهرداری اقداماتی همچون تفکیک زباله منطقه گندک را راه‌اندازی کرده و مجموعه موفقی برای بازیافت و دفن زباله‌ها شکل گرفته ولی لازم است رسانه ها نیز فرهنگ سازی داشته باشند؛ هم اکنون خط پردازش گندک، سوله و دیگر اقدامات اولیه در این منطقه برای بازیافت زباله‌ها در حال اجرا است.
شهردار دماوند بیان کرد: موضوع دیگر ترمینال های برون شهری است و با توجه به تعدد ایستگاه های تاکسی در گیلاوند، اقداماتی را در این خصوص انجام دادیم؛ ساماندهی و شکل گیری شبکه معابر موجب پویایی شهر می شود.
صفری بلوار امام حسین(ع) را به عنوان یک مسیر گردشگری عالی دانست و تصریح کرد: این بلوار جنوبی ترین نقطه شهر را به شمالی ترین نقطه شهر متصل می کند که حدود 50 درصد آن انجام شده و ادامه کار نیز انجام می شود.
شهردار دماوند در بخش دیگری از سخنانش ، خبرنگار را هم پایه با مردم و مسئولان دانست که خبرها را می گیرد و با تحلیل خود به صورت صادقانه منتشر می کند.
صفری با اشاره به اینکه تنویر افکار عمومی یکی از مهم ترین موضوعات مورد توجه در حوزه خبرنگاری است، تصریح کرد: خبرنگاران علاوه بر توجه به وسعت اطلاع رسانی، با تحلیل دقیق موضوعات مختلف می توانند آینده را تحت تاثیر قرار دهد زیرا هر چه قدر که عمق فرهنگی و اجتماعی قوی تری به حوزه خبرنگاری و خبر داده شود بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرد.
شهردار دماوند با بیان اینکه گفتن مشکلات با مسئولان است و اشاعه و انتشار آن با خبرنگاران، تاکید کرد: خبرنگار می تواند بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی کاهش دهد زیرا روشن کردن افکار عمومی خیلی حائز اهمیت است.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.