عباس میرزا کریمی روز یکشنبه در حاشیه آیین رونمایی ازفازنخست طرح توسعه امامزاده بی بی زبیده دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آستان امامزاده بی بی زبیده از جمله امامزادگان جنوب شهرستان دماوند است که به دلیل فاصله طولانی از منطقه شهری، نیازمند توسعه و نوسازی است.
وی افزود: هیات امنای امامزاده در نظر دارد طرح توسعه این آستان مقدس را به مساحت 28 هکتار و در قالب منطقه سیاحتی و زیارتی اجرایی کند؛ این املاک متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه و موقوفه امامزاده است.
میرزاکریمی با بیان اینکه طرح توسعه آستان مقدسه بی بی زبیده در چندین فاز اجرایی می شود،خاطرنشان کرد: فاز نخست آن با اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان اجرایی شده و در مراحل پایانی کار است .
متولی آستان مقدس امامزاده بی بی زبیده (س) ادامه داد: تاکنون اقداماتی همچون زیرسازی جاده منتهی به جاده امامزاده، تامین برق منطقه با یک موتور برق سه فاز و یک چاه با دو انشعاب برای فضای سبز و ارائه خدمات به زائران انجام شده است .
وی درارتباط با اعتبار ریالی در نظر گرفته شده برای توسعه این آستان اضافه کرد: برآورد هزینه برای این طرح 7 میلیارد و 850 میلیون تومان است که هم اکنون 850 میلیون تومان آن هزینه شده و مابقی با حمایت خیرین اجرایی می شود.
متولی آستان امامزاده بی بی زبیده شهرستان دماوند با بیان اینکه حدود 14 هکتار از طرح مربوطه به فضای سبز اختصاص می یابد، گفت: سال گذشته حدود 7 کیلومتر و در سال جاری نیز زیرسازی و زیر کوبی جاده منتهی به آستان مقدسه به صورت کامل انجام می شود و در فاز های بعدی آسفالت آن است .
میرزا کریمی با بیان اینکه 50 زائر سرا و 120 آلاچیق برای این آستان در نظر گرفتیم که در 2 فاز اجرایی خواهد شد، اظهارداشت: در تعطیلات آخر هفته 1300 زائربه این امامزاده می آیند که با وجود اهمیت این مکان مقدس، توسعه آن ضروری است.
وی عنوان کرد: امامزاده بی بی زبیده طبق شجره نامه ای که در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان موجود است، خواهر امام رضا (ع) است و در سنوات گذشته به دلیل صعب العبور بودن خدمات مناسبی به زائران ارائه نمیشد.
گفتنی است امامزاده بی بی زبیده دماوند در 10 کیلومتری روستای خرم ده، در امتداد روستای مراء و در روستای متروکه ورجه واقع شده است.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.