به گزارش ایرنا، «محمدحسین مقیمی» روز چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی و سازماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران اظهارداشت: درکنار فعالیت هایی که در کشور به منظور تحقق توسعه انجام شده، باید کارهای دیگری هم انجام می شد که به مرحله اجرا نرسیده است.
وی با بیان اینکه هنوز به ضمایم طرح های اجتماعی که پیوست طرح های اقتصادی و عمرانی است نپرداخته ایم، گفت: توسعه را با شدت جلو بردیم و به دلیل اینکه به پیوست اجتماعی توجه نکردیم دچار مشکلات شدیم.
استاندار تهران یادآور شد: با رعایت مسائل اجتماعی و زیست محیطی باید تعادل را به جامعه برگردانیم.
مقیمی با اشاره به روند توسعه در دیگر کشورها گفت: به طور نمونه در آلمان بازسازی با امکانات محدود پس از جنگ در این کشور آغاز شد که
به موازات توسعه به محیط زیست و مسایل اجتماعی نیز توجه کردند.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید وضعیت موجود را مطالعه و برای رفع مشکلات تلاش کنیم، گفت: دیگر نمی توانیم جمعیت مهاجر را به زادگاه های خود برگردانیم اما می توانیم در شهرها مشکلات را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کنیم.
به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات نقش کلیک نیز که در این جلسه حضور داشت طی سخنانی گفت: به دنبال نبود توازن امکانات طی سال های گذشته جمعیت زیادی به استان تهران مهاجرت کرده است.
«اردشیر گراوند» با اشاره به عوامل موثر تبدیل تهران به بزرگترین شهر مهاجرپذیر اظهارداشت: بیکاری از ٧٠ سال قبل وجود داشته و در مناطق با بیشترین بیکاری، آسیب های اجتماعی گسترش یافته است.
گراوند با اشاره به نظام توزیع آب در کشور گفت: بیشترین حجم آب تحت مدیریت در منطقه زاگرس قراردارد و کشاورزی کشور نیز در زاگرس و خراسان است.
مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات نقش کلیک اظهارداشت: بیشترین میزان کشاورزی صنعتی کشور در تهران و اصفهان است.
وی افزود: بالاترین سطح زیرکشت گلخانه و تولیدات مرغداری در تهران و اصفهان و بالاترین حجم گاو پروار و شیری کشور در مناطق کویری است.
به گفته وی با وجود اینکه بخش زاگرس در کشور با داشتن منابع آبی و جنگلی برای کشاورزی مستعد است اما ٥١ درصد شیر کل کشور در تهران که منابع آبی غنی ندارد، تولید می شود.
گراوند در ادامه با بیان اینکه پول در تهران ارزش افزوده پیدا می کند، خاطر نشان کرد: سرریز پول و امکانات به تهران موجب شده ٤٣ درصد کل ساختمان های کشور در تهران و بعد از آن در اصفهان ساخته شود.
وی گفت: با این وضعیت به طورطبیعی کارگرهای ساختمانی جذب تهران می شوند.
این کارشناس علوم اجتماعی با بیان اینکه شهر تهران 500 هزار واحد مسکونی خالی دارد اظهارداشت: 25.5 درصد از کل خانواده ها مستاجرند.
گراوند با بیان اینکه ٥٠درصد درآمدها در تهران صرف اجاره می شود، گفت: همچنین ٢٤ درصد پزشکان متخصص و ٤١ درصد موسسات درمانی خصوصی در تهران مستقر هستند که خود موجب جذب جمعیت می شود.
وی ادامه داد: ٥٤ درصد کل موسسات پژوهشی و ٣٢ درصد کارگاه های صنعتی نیز در تهران و اصفهان مستقر هستند.
در این جلسه که برخی فعالان بخش خصوصی نیز حضور داشتن در هم اندیشی با مسئولان بخش های دولتی برخی آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی استان تهران بررسی شد.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.