امیر مرادی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران شهرستان دماوند که با حضور مشاور وزیر در امور ایثارگران، مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان دماوند در دوران دفاع مقدس حضور ارزشمندی داشته است، اظهار داشت: با توجه به آمار جمعیتی گذشته ، دماوند 500 شهید دارد اما به جهت اینکه این افراد در قسمت جنوبی و غربی با شهرستانهایی همچون مازندران در ارتباط بودند، اکثر پرونده ها در آنجا موجود است.
وی با بیان اینکه در روستای جورد از توابع شهرستان دماوند تعداد 37 شهید وجود دارد که تنها چهار پرونده در دماوند و مابقی در تهران است، گفت: هم اکنون در منطقه با توجه به پرونده های موجودی، تعداد 312 شهید، یک‌هزار جانباز و یک‌صد نفر آزاده و 700 پرونده مهمان ایثارگر در منطقه داریم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در استان تهران به جهت مهاجر پذیر بودن، اداره کل بنیاد شهید به 12 هزار دانشجو خدمات ارائه می دهد درحالی که پرونده آنان در استان و یا شهرستان های دیگر ثبت شده است، گفت: هم اکنون در شهرستان دماوند علاوه بر دانشجویان تحت پوشش، خدمات رسانی به 650 دانشجوی غیربومی نیز صورت می گیرد.
مرادی ادامه داد: غالب این افراد از اقشار ضعیف جامعه هستند که به جهت اشتغال در حاشیه تهران ساکن می‌باشند و بار اقتصادی آنان بر دوش استان تهران است که باید تدبیری در این خصوص صورت گیرد.
وی با اشاره به خدمات حوزه درمان خاطرنشان کرد: به جهت مشکلات بیمه‌ای برخی افراد به منظور تامین درمان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند اما از پذیرش آنان خودداری می‌شود که در تلاش هستیم تا از طریق انعقاد قرارداد با مراکز خدمات‌درمانی به پوشش این موضوع بپردازیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به اینکه درخصوص پرداخت وام مسکن مشکلی در شهرستان وجود ندارد، افزود: آزادگان، فرزندان، همسران و والدین شهدا برای دریافت وام مسکن محدودیتی ندارند.
مرادی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا و تجلیل و تکریم از جانبازان و ایثارگران با مشارکت شهرداران، برگزاری اردوهای عتبات عالیات و.... از جمله برنامه های این نهاد است؛ امسال 20 یادواره شهدا در شهرستان دماوند و 15 یادواره در رودهن برگزار می شود.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.