به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در پایان شصت و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت کنونی شهر مسئولیت امنیت خطی را که شهروندان را دچار مشکل کند را نمی پذیرد، افزود: موضوع افتتاح زودهنگام خط 7 متروی تهران حتی در شورای چهارم نیز داغ و بحث برانگیز بود و به مشاجره کشیده شد.
وی به بازدید صبح امروز شهردار تهران از این خط مترو اشاره و تصریح کرد: نمی توان در زمان مشخص و محدود نسبت به ایمن سازی این خط اقدام کرد و امیدواریم در تابستان 6 تا هفت کیلومتر از خط 7 افتتاح و به بهره برداری برسد.
رئیس شورای شهر تهران همچنین با رد این شایعه که وی در طرح ادامه خط هفت مترو تا واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد نقش دارد، اظهار داشت: دیگر در دانشگاه آزاد سمتی ندارم و این سوال انحرافی است اما باید درنظر داشت که توسعه خطوط مترو در سرشاخه ها امری طبیعی است.
وی در ادامه به جلسه ای که در مورد امتداد خط 7 مترو تا جنت آباد به درخواست شهرداران مناطق 2 و 5 تهران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این جلسه به بحث تفاهم نامه شهردار اسبق تهران و رئیس سابق دانشگاه آزاد مبنی بر درخواست دانشگاه آزاد برای موضوع مترو پرداخته شد.
هاشمی با اشاره به اینکه 40 هزار دانشجو در آن واحد دانشگاهی تحصیل می کنند، افزود: همچنین پیشنهادهایی نیز مطرح شد که خط 7 با احداث 3 الی 4 ایستگاه به جنت آباد برسد و همچنین خطوط مترو از میدان کتابی به خیابان کاج و از آنجا به نمایشگاه بین المللی کشیده شود تا بخش زیادی از ترافیک شمال تهران، ولنجک، نمایشگاه بین المللی، سعادت آباد و شمال منطقه 5 حل شود.

* ساخت پلاسکوی جدید به مالک آن مربوط است
هاشمی همچنین در خصوص سخنان استاندار تهران مبنی بر کلنگ‌زنی ساختمان پلاسکو در عید فطر گفت: ساخت پلاسکوی جدید به مالک آن یعنی بنیاد مستضعفان مربوط است و نه شهرداری.
وی ادامه داد: این ارگان برای آن که پلاسکوی جدید را بسازد خواسته هایی را مطرح کرده که پاسخگویی به آن خواسته ها مشکل است اما در خصوص ساخت دوباره این ساختمان باید موضوع را از صاحب ملک جویا شوید.
رئیس شورای شهر تهران در مورد سرانجام برگزاری نمایشگاه الکامپ در محل نمایشگاه‌های بین المللی نیز گفت: قرار نیست که نمایشگاههای پرمخاطب در داخل شهر تهران برگزار شود و طی صحبت هایی که با رئیس نمایشگاه بین المللی داشتم مشخص شد که در نمایشگاه امسال فقط شرکت های ایرانی حضور دارند.
وی در خصوص مصوبات امروز جلسه شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: در جلسه امروز جزئیات لایحه کاهش تخلفات ساختمانی مورد بحث قرار گرفت و نهایتا با ارائه چند پیشنهاد به تصویب رسید و هشت پرونده باغات تهران نیز در صحن علنی شورای شهر تهران تعیین و تکلیف شد.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.