به گزارش ایرنا، ناهید خداکرمی عصر دوشنبه در سیزدهمین جلسه شورای شهرستان ری با موضوع بررسی و تبادل نظر در خصوص راهکارهای قابل اجرا برای حل مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان افزود: ری در حال حاضر دارای 2 بیمارستان فیروزآبادی و هفت تیر است که روی هم رفته یک هزار تخت بیمارستانی در ساختمان هایی فرسوده دایر است که جوابگوی نیاز جمعیت انبوه این منطقه نیست.
وی تصریح کرد: هرچند که تخصص های مختلف و بخش های درمانی فوق تخصصی در این شهرستان ضروری به نظر نمی رسد ولی توسعه اورژانس و خدمات اولیه بیمارستانی نیاز مبرم این منطقه است.
عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش یادآور شد: متولی اصلی حوزه سلامت وزارت بهداشت و درمان است و شهرداری ها تنها وظیقه تسهیل گری در زمینه صدور پروانه ساخت و تامین زمین برای مراکز درمانی را بر عهده دارند.
خداکرمی عنوان کرد: شورای اسلامی به دنبال بررسی مشکلات و ارائه راهکاری های مناسب برای بخش ها و شهرهای مختلف این منطقه در حوزه بهداشت و درمان است.
** فضای بیمارستان هفت تیر در صورت قطع درختان کاج توسعه می یابد
مدیر درمان بیمارستان هفت تیر ری نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه اعتبار توسعه این بیمارستان از طرف دولت تامین شده و پیمانکار مشخص شده و زمین نیز آماده ساخت است، افزود: وجود 100 اصله درخت کاج در محل احداث ساختمان های جدید این بیمارستان بزرگترین مشکل توسعه این مکان است.
مهدی شجاعی اضافه کرد: پرونده توسعه بیمارستان هفت تیر در حال حاضر در کمیسیون ماده هفت در حال بررسی است و این در حالی است که روزانه 130 بیمار اورژانسی بد حال از شهرستان های اطراف ری به این بیمارستان مراجعه می کنند.
وی محدودیت های ساختمان اورژانس را مهمترین مشکل کادر پزشکی و بیماران مراجعه کننده به بیمارستان هفت تیرعنوان کرد و افزود: توسعه بخش های مختلف درمانی و بخصوص اورژانس مهمترین نیاز این بیمارستان است.

** مزاحمت معتادان متجاهر بزرگترین مشکل کادر پزشکی بیمارستان فیروزآبادی است
رییس بیمارستان فیروزآبادی نیز در ادامه این جلسه گفت: ورود معتادان متجاهر به بخش اورژانس و درخواست تزریق مرفین یکی از بزرگترین مشکلات کادر درمانی این بیمارستان است.
سید ابراهیم هاشمی ادامه داد: معتادان متجاهر در ساعات اولیه صبح و اواخر شب به بخش اورژانس مراجعه می کنند و در صورت برآورده نشدن خواسته هایشان کادر درمانی بیمارستان را تهدید می نمایند.
وی مراجعه مهاجرین افغانستانی به بیمارستان و در خواست خدمات درمانی رایگان را از دیگر مشکلات بیمارستان فیروزآبادی عنوان کرد و گفت: کنسولگری کشور افغانستان به هیچ عنوان همکاری لازم را در خصوص تامین هزینه های درمانی اتباع افاغنه را ندارد.
هاشمی وجود 25 هزار زندانی و درخواست خدمات بهداشتی در شهرستان ری را از دیگر مشکلات حوزه درمان عنوان کرد و یادآور شد: بیمارستان فیروز آبادی در سال 1313 با مساحت 60 هکتار و با 30 تخت آغاز به کار کرد ولی در حال حاضر با افزایش جمعیت و با دارا بودن 600 تخت، این بیمارستان دیگر جوابگوی نیازهای درمانی منطقه نیست.
وی در خصوص طرح توسعه بیمارستان فیروز آبادی نیز گفت: بیمارستان جایگزین در داخل محوطه این بیمارستان ساخته شده است و در حال حاضر پیشرفت 75 درصدی دارد که با تکمیل آن 538 تخت بیمارستانی به این شهرستان اضافه خواهد شد.

**بیمارستان های شهرستان ری با وضعیت بدی اداره می شوند
معاون برنامه ریزی و اداری فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه این جلسه با بیان اینکه بر اساس تقسیمات کشوری حوزه درمان به دانشگاه علوم پزشکی محول شده است، عنوان کرد: بیمارستان های فیروز آبادی و هفت تیر در حال حاضر با وضعیت بدی اداره می شوند.
مهدی مجیدی ادامه داد: کمک 7 میلیاردی فرمانداری ویژه شهرستان ری موجب شده تا این بیمارستان ها توانایی ارائه خدمات اولیه درمانی را داشته باشند.
سیزدهمین جلسه شورای شهرستان ری با موضوع بررسی و تبادل نظر در خصوص راهکارهای قابل اجرا برای حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان ری عصر دوشنبه با حضور خلیل آبادی و خداکرمی از اعضای شورای تهران، ری و تجریش، مجیدی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری، جمعی از مدیران حوزه بهداشت و درمان برگزار شد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.