مهدی حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: با آغاز دولت تدبیر و امید، تعاونی دهیاران بخش مرکزی در شهرستان تأسیس شد که با توجه به پروژه های عمرانی انجام شده می توان این تعاونی را به عنوان یک تعاونی پویا و فعال در سطح استان معرفی کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد دهیاری ها همزمان با آغاز دولت تدبیر و امید 15 دهیاری از 44 روستای بخش مرکزی بود، خاطرنشان کرد: ایجاد دهیاری در هر روستا موجب تحقق ردیف مالی و امکانات به لحاظ قانونی می شود که با مجموع افتتاح دهیاری در 9 روستا طی روزهای آتی، تعداد روستاهای دارای دهیاری به 37 مورد می رسد که می توان به افزایش 120 درصدی در این بخش اشاره کرد.
حیدری با اشاره به اینکه افتتاح این 9 دهیاری زمینه اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم در روستاها را فراهم می کند، تصریح کرد: تعاونی دهیاران در جهت ایجاد درآمد پایدار، اقداماتی همچون احداث کارخانه بتن، بلوک و مصالح مورد نیاز برای توسعه روستاها را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان در دستور کار قرار داده اند.
بخشدار مرکزی دماوند خاطر نشان کرد: اقدامات اولیه در خصوص احداث این کارخانه صورت گرفته و در حال نصب ماشین آلات هستیم که پیش بینی می شود شهریور ماه سال جاری به بهره برداری رسد که این مهم زمینه اشتغال زایی برای 40 نفر را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه پروژه های جدیدی در سال 97 پیش بینی شده است، گفت: در تلاش هستیم تا تعداد پروژه ها را 30 درصد افزایش دهیم و تمام شرایط در حوزه زیرساخت ها و مبلمان روستایی برای گردشگران و افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در منطقه را دارند، مهیا کنیم.
حیدری گفت: طی ابلاغیه جدید به روستاها و دهیاران در خصوص مبلمان روستایی، تمامی نماهای ساختمانی روستاها در قالب توسعه روستایی حفظ می شود و فضای روستا به شکل سنتی خود با هدف توسعه بخش گردشگری و ایجاد زمینه اشتغال زایی باقی می ماند.
بخشدار مرکزی دماوند اضافه کرد: روستاهایی از قبیل چنار شرق، مراء، جابان، سربندان، خرمده، اوچونک و رود افشان روستاهای هدف گردشگری در بخش مرکزی هستند که سعی داریم در قالب اقتصاد مقاومتی به سوی پویایی سوق دهیم.
این مقام مسئول به مشکل آب آشامیدنی برخی روستاها اشاره کرد و افزود: تا قبل از خرداد ماه سال 96 تعداد زیادی از روستاهای بخش مرکزی با مشکل بی آبی مواجه بودند، اما در نیمه دوم سال گذشته مشکل آبی روستای لومان مرتفع شد.
حیدری ادامه داد: مشکل آب شرب روستای سرخده با حفر چاه جدید و تامین بودجه 150 میلیون تومان طی دو ماه آینده مرتفع می شود و همچنین در خصوص رفع مشکل بی آبی روستای کلاک یک سری اقدامات اولیه با اعتباری بالغ 220 میلیون تومان انجام شده است که طبق بررسی های صورت گرفته تا پایان خرداد ماه مشکل این مهم نیز مرتفع خواهد شد.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات دیگر در سال جاری به منظور تقدیر از زحمات اصحاب رسانه نصب المان خبرنگاران و اصحاب رسانه در ورودی روستای اسلام آباد است که تا پایان خرداد ماه این المان نصب خواهد شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.