به گزارش ایرنا، علیرضا محجوب شامگاه شنبه در همایش بزرگداشت کارگران شهرستان ری به مناسب هفته کار و کارگر افزود: شکاف بین دستمزد کارگران با سبد معیشتی جامعه باید با افزایش سالانه درآمد و برنامه ریزی مناسب احیا شود تا این سرمایه گران قیمت جامعه زندگی مناسبی داشته باشد.
وی نبود امنیت شغلی را از دیگر معضلات جامعه کارگری ایران عنوان کرد و یادآور شد: قردادهای کوتاه مدت انگیزه و رغبت نیروی کار را نسبت به شغل خود از بین می برد و زمینه سوء استفاده برخی افراد سود جو در کارگاه ها و کارخانجات را از کارگران ایجاد می کند.
محجوب پایین بودن میزان مستمری کارگران بازنشسته را نیز از دیگر مشکلات جامعه کارگری کشور دانست و تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی باید همسان سازی پرداخت ها را در سال 97 در دستور کار خود قرار دهد تا هیچگونه تبعیض و تفاوتی میان افراد بازنشسته در جامعه وجود نداشته باشد.
وی در ادامه به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: امروز کارگران ایرانی بیشترین لطمه و ضرر را از بی توجهی مردم نسبت به خرید کالای ایرانی می برند و اگر این امر با حمایت تک تک افراد جامعه صورت نپذیرد شرایط کشور و قشر کارگری روز به روز بدتر خواهد شد.
محجوب با بیان اینکه عده ای افراد سود جو با دادن هزینه های سنگین به برخی کانال ها و فضای مجازی به دنبال بی کیفیت نشان دادن کالاهای ساخت داخل هستند تصریح کرد: دست های آلوده به فساد و قاچاق کالا یکی از بزرگترین موانع فضای کسب و کار ایران هستند.
رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران در ادامه با بیان اینکه 96 درصد قراردادها بین کارگران و کارفرمایان کوتاه مدت است، افزود: 45 میلیون نفر در کشور به دلیل نداشتن امنیت شغلی مناسب از امنیت روانی مناسب برخوردار نیستند.
خدایی ادامه داد: کارگران به خاطر قراردادهای کوتاه مدت به هیچ عنوان به محل کار خود وابستگی معنوی و چسبندگی ندارند و این بیانگر این امر است که کارگران با قراردادهای کوتاه کاری به هیچ عنوان نمی توانند کارفرمایان را در برنامه ریزی های طولانی مدت همراهی و کمک نمایند.
همایش بزرگداشت کارگران شهرستان ری عصر شنبه با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، محجوب دبیر کل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خال مدیر عامل بهشت زهرا(س) و جمعی از کارفرمایان و کارگران شهرستان ری در پالایشگاه شهید تندگویان برگزار شد.
11 اردیبهشت ماه روزجهانی کار و کارگر نامگذاری شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.