به گزارش ایرنا، حمید رضا حسینی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان ری در سال 97 عنوان کرد: مهمترین برنامه کوتاه مدت امور منابع آب شهرستان ری در سال گذشته تعادل بخشی منابع با مصارف آب و ایجاد توازن بر اساس ظرفیت های شرایط اقلیمی بود.
وی با بیان اینکه تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز و تعدیل پروانه های بهره برداری از مهمترین برنامه های امور منابع آب شهرستان ری طی سال 96 بوده است افزود: طی انجام این برنامه ها 3 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی شهرستان ری ذخیره شده است.
حسینی اظهار کرد: یک هزار و 300 حلقه چاه مجاز، قنات و چشمه در سطح شهرستان ری وجود دارد که از این میزان یک هزار و 267 مورد آن چاه است و سالانه 211 میلیون متر مکعب آب از این منابع استحصال می شود.
وی با بیان اینکه سالانه از رودخانه های جاری در سطح شهرستان ری نیز 25 میلیون متر مکعب آب برداشت می شود ابراز کرد: این شهرستان سالانه 160 میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی، 49 میلیون متر مکعب در بخش صنعت و 30 میلیون در بخش آب شرب شهری و روستایی مصرف آب دارد.
حسینی در ادامه موضوع آب را بزرگترین مشکل کشور و استان تهران عنوان کرد و یادآور شد: استان تهران در فرودین ماه سال جاری 38 میلیمتر بارندگی داشته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این مقدار 57 میلیمتر بوده و این امر یعنی امسال 33 درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داریم.
وی اضافه کرد: از مهر ماه سال 96 تا کنون استان تهران حدود 154 میلیمتر بارندگی داشته است در حال که در مدت مشابه سال گذشته این مقدار 266 میلیمتر بوده و این امر بیانگر این موضوع است که امسال به نسبت سال گذشته با کمبود 42 درصدی نزولات آسمانی مواجهه هستیم.
اولین جلسه شورای اداری شهرستان ری با حضور امام جمعه شهرری، فرماندار و مسئولان اجرایی این شهرستان امروز چهارشنبه در محل سالن خدمت فرمانداری برگزار شد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.