سید احمد صفوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات آموزشی و ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبداء، سه خانه بازیافت در میدان شهید بروجردی، فلکه اول دولت آباد و چشمه علی راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: در راه اندازی این خانه های بازیافت از ساختمان های موجود در بوستان ها استفاده شده است که با توجه به ساختار ثابت و فضای مناسب، شهروندان علاوه بر تحویل پسماند خشک امکان استفاده از آموزش های هدفمند و تبادل نظر با کارشناسان این امر را نیز دارند.
وی به وجود 18 غرفه بازیافت در قالب کانکس نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری وظیفه دارد تا علاوه بر فرهنگ سازی تفکیک پسماند از مبداء با ایجاد زیرساخت های لازم برای سهولت دسترسی شهروندان به محل های جمع آوری پسماند خشک را فراهم کند.
شهردار منطقه 20 گشت زنی خودروهای ملودی، تعبیه مخازن ویژه و آموزش های چهره به چهره را از دیگر برنامه های مدیریت شهری برشمرد و افزود: فعالیت های فرهنگی انجام شده در این زمینه طی سال های اخیر موجب شده تا شهروندان در خصوص اهمیت تفکیک و تاثیر آن در کاهش هزینه های تحمیلی به مدیریت شهری مطلع شوند و در روز طبیعت شاهد جمع آوری یک تن پسماند خشک از بوستان های منطقه 20 بودیم.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.