به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر در 39 هزار و 500 مسجد سراسر کشور در حالی برگزار می شود که برگزاری محافل خاطره گویی با حضور مبارزین انقلابی و راویان جنگ و همچنین مسابقات قرآنی در کمیته قرآنی مساجد، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند.
وی با اشاره به ویژه برنامه 10 شب 10 مسجد اظهار کرد: برای این ویژه برنامه، 10 مسجد برتر از استان ها و شهر‌های مختلف انتخاب شده و ویژه برنامه هایی همچون سرود، خاطره گویی و سایر فعالیت های هنری با حضور و اجرای هنرمندان محلات مختلف مساجد برگزار می شود.
حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: مساجد یک تریبونی است که مردم خیلی راحت از طریق مساجد با مسئولان خود صحبت کرده و دغدغه و مشکلات خود را با مسئولان درمیان می گذارند و به همین منظور مسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی در مساجد پاسخگوی مشکلات مردم خواهند بود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم غباروبی مزارشهدا خاطرنشان کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا دفاع مقدس و مدافع حرم را در ویژه برنامه های دهه فجر با نام میهمانی لاله ها برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین ارزانی اظهار کرد: آغاز حرکت انقلاب اسلامی در مساجد شکل گرفت و به همین منظور شعال امسال ما در دهه فجر مساجد خواستگاه انقلاب اسلامی انتخاب شد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:امسال بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، بحث دیدار با خانواده های شهدای اقلیت های دینی را دستور کار قرار دادیم تا این دیدار ها به حفظ همدلی و انسجام وحدت اسلامی کمک کند.
وی درباره فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد بیان کرد: تشکیل هیات های اندیشه ورز در مساجد یک برنامه ویژه ای است، که برای کانون های مساجد در سه سطح ملی، ستاد عالی و کانونی در نظر گرفته ایم.
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به فعالیت های اجتماعی در مساجد افزود: موضوع خدمات اجتماعی بحث مهمی است که در اعتلای هم زیستی اجتماعی مومنانه در کانون های مساجد کشور شکل گرفته است، مساجد ما فقط جایی برای نماز خواندن تبدیل شده و به همین منظور تلاش کردیم تا فعالیت های اجتماعی مثل خدمات سلامت و یا آموزش در مسجد را داشته باشیم و از ظرفیت های مردمی و اجتماعی استفاده کنیم.
وی در ادامه از راه اندازی پورتال جامع کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: در نظر داریم در این پورتال تمامی فعالیت ها و ویژه برنامه های مساجد سراسر کشور در این پورتال اطلاع رسانی شود و همچنین فعالیت های هنری و فرهنگی در مساجد با یک حرکت منسجم و هماهنگ اجرا شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.