عبدالرسول کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تدوین 21 برنامه به مناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در مدارس شهر تهران اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت 12 بهمن ماه، یکهزار دانش آموز در محل جلوس امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) حضور پیدا می کنند.
وی با اشاره به نواختن «گلبانگ انقلاب اسلامی» روز پنجشنبه (12 بهمن ماه)، در مدارس منتخب و فعال شهر تهران گفت: این آیین به صورت رسمی روز شنبه (14 بهمن ماه) با حضور مسئولان آموزش و پرورش در یکی از مدارس شاهد شهر تهران برگزار می شود.
کریمی افزود: یکهزار دانش آموز مناطق یک و 3، روز شنبه( 14 بهمن ماه) برای تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) در حسینیه امام خمینی(ره) در جماران حضور پیدا می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، «مهمانی لاله ها» غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا توسط دانش آموزان و خانواده شهدا در گلزار شهدای سراسر شهر تهران و مزار شهدای گمنام محلات و مناطق، دیدار دانش آموزان عضو تشکل های دانش آموزی با خانواده شهدا و عیادت از جانبازان و ایثارگران، حضور دانش آموزان و فرهنگیان در نماز جمعه و برپایی محافل انس با قرآن کریم در مدارس و دارالقرآن ها را از دیگر برنامه های این نهاد در دهه مبارک فجر عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری محفل شعر انقلاب و مشاعره برای فرهنگیان و دانش آموزان در کانون های فرهنگی و هنری و مدارس فرهنگ گفت: نمایشگاه «مدرسه انقلاب» به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در مدارس دوره دوم متوسطه برپا شده و با اجرا و روایتگری دانش آموزان به چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی پرداخته می شود.
کریمی، تجدید میثاق فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش با آرمان های امام خمینی(ره) با حضور در مرقد امام راحل، برگزاری صبحگاه مشترک فجرآفرینان به همت تشکل های دانش آموزی، برگزاری جشن های باشکوه دهه فجر با محتوای موثر آشنایی دانش آموزان با انقلاب اسلامی در مدارس و متناسب با ایام فاطمیه و ارزش ها و هنجارهای جامعه را از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر برشمرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ایستگاه های فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن ماه به همت تشکل ها، سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی برپا می شود.
وی با اشاره به برگزاری 110 ویژه برنامه در کانون های فرهنگی و تربیتی افزود: برپایی نمایشگاه های ویژه دهه فجر در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، کتاب و کتابخوانی، وبلاگ نویسی، روزنامه دیواری و نقاشی برای دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی، مسابقات ورزشی مناطق با حضور دانش‌آموزان ورزشکار منتخب، مسابقات ورزشی جام فجر ویژه فرهنگیان و کارکنان ستادی، برگزاری تورهای انقلاب و بازدید از حسینیه جماران، موزه عبرت، باغ موزه دفاع مقدس و کاخ موزه ها ویژه دانش آموزان از دیگر برنامه های مدارس به مناسبت دهه فجر است.
کریمی با اشاره به افتتاح 6 مرکز مشاوره در 6 منطقه آموزش و پرورش شهر تهران در دهه مبارک فجر گفت: به مناسبت این دهه، خدمات ویژه مشاوره تربیتی و تحصیلی در هسته های مشاوره و مرکز روانشناختی توحید به همت اداره مشاوره معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران با تخفیف به دانش آموزان ارایه می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب در قالب مرحله دوم اردوهای «راهیان نور» را از دیگر برنامه های جنبی آموزش و پرورش تهران به مناسبت دهه مبارک فجر عنوان کرد و گفت: از دوم بهمن تا هشتم اسفندماه، در 11 دوره، 4هزار دانش آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه به تفکیک به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه در مرحله اول اردوهای راهیان نور، 2هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی غرب اعزام شدند، افزود: مرحله سوم این اردوها در 12 دوره از 18 تا پایان فروردین در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور با تکیه بر مناطق جنوب اجرا می شود و در مجموع سال تحصیلی 97-96، 15 تا 20 هزار دانش آموز در اردوهای راهیان نور شرکت خواهند کرد.
12 تا 22 بهمن ماه دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، 12 بهمن ماه سال 1357 امام خمینی(ره) پس از تبعید 15 ساله توسط رژیم شاهنشانی به میهن بازگشتند و بیست و دوم بهمن ماه با اعلام بی‌طرفی ارتش رژیم شاهنشاهی، سلطنت پهلوی منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، نهادهای مختلف به مناسبت گرامیداشت این دهه برنامه های مختلفی برگزار می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.