به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و شهدای 16 آذر سال 1332 در مزار این شهدا گفت: وجود دانشجویان به عنوان قشری پر انرژی، پویا و فساد ستیز در کنار مسئولان برای توسعه و آبادانی کشور بسیار مهم و حیاتی است.
وی به آرمان و اهداف بلند شهدای 16 آذر سال 1332 اشاره کرد و عنوان داشت: این شهدا در خفقان رژیم ستم شاهی برای دفاع از ارزش های اجتماعی، و احقاق حقوق مردم پا به میدان مبارزه گذاشتند و توانستند پایه های انقلاب را بنا کنند.
جمالی پور افزود: مردم وقتی حرکت دانشجویان را برای گرفتن حق از رژیم ستم شاهی دیدند وارد صحنه مبارزه شدند و سرعت سقوط نظام فاسد شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی را بالا بردند.
وی در ادامه یادآور شد: امروز باید همه مسئولان با حضور بر سرمزار شهدا با آرمان ها و اهداف بلند این یاران سفر کرده تجدید عهد و پیمان دوباره کنند و بگویند که هرگز از آرمان ها، اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی برای ساختن کشور سربلند و عزتمند کوتاه نخواهند آمد.
مراسم گرامیداشت روز دانشجو و شهدای 16 آذر سال 1332 روز یکشنبه با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان شهرستان ری بر سرمزار این شهدا واقع در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد.
در پایان حاضران با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای روز 16 آذر سال 1332به این شهدا ادای احترام و با آرمان والای آنان تجدید پیمان کردند و مزار این شهدای دانشجو را گلباران و عطر افشانی کردند.
16 آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده که پیشینه آن سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران است که این دانشجویان در امامزاده عبدالله (ع) شهرری به خاک سپرده شده اند.
در شانزدهم آذر سال 1332 تعدادی از دانشجویان معترض به سفر ˈریچارد نیکسونˈ معاون رییس جمهوری آمریکا به ایران در دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع کردند که نیروهای پلیس با هجوم به دانشگاه تهران آنها را به خاک و خون کشیدند.
6003/3218
خبرنگار: امیر جعفری ** انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.