مسعود مرسل پور روزدوشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ، هیأت رئیسه سنی شورا تشکیل شد تا سپس رأی گیری ، اعضای هیأت رئیسه انتخاب شوند.
وی افزود : پس از برگزاری مراسم تحلیف ، 2 نفر از اعضای شورای اسلامی 5 نفره روستای محمدآباد با وجود دعوت کتبی بخشدار مرکزی بدون دلیل در جلسات حضور پیدا نکردند که بر اساس قانون ، عضوی که شش بار در جلسات شورای اسلامی حضور پیدا نکنند، سلب عضویت می شوند.
وی بیان کرد: علاوه بر این ، سه نفر از اعضای علی البدل شورای روستای محمد آباد نیز از عضویت انصراف دادند که به دلیل برگزار نشدن جلسات شورا و عدم امکان ارائه استعفا در جلسه رسمی شورا ، این افراد استعفای خود را از طریق پست سفارشی به بخشداری مرکزی قرچک ارائه کردند.
وی تصریح کرد: از مجموع هشت عضو اصلی و علی البدل شورای روستای محمد آباد ، 5 نفر انصراف داده و یا سلب عضویت می شوند که در این صورت شورای این روستا اکثریت خود را از دست داده و امکان برگزاری جلسات آن وجود ندارد.
فرماندار قرچک افزود : گزارش فعالیت این شورا به استانداری تهران و معاون عمرانی استانداری ارائه شده و قرار است تا استان ، نماینده خود را برای حضور در شورای حل اختلاف معرفی کند تا با برگزاری این جلسه ، برای شورای روستای محمدآباد تصمیم گیری شود.
وی گفت : به محض معرفی نماینده استان ، جلسه حل اختلاف در همان روز و یا حداکثر فردای روز معرفی تشکیل می شود.
به گزارش ایرنا ، فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با انجام مراسم تحلیف در نخستین روز از شهریورماه امسال در سراسر کشور آغاز شد ولی روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی که بیش از 2 هزار نفر جمعیت دارد تا کنون از وجود شورای اسلامی بی بهره بوده و با عدم تشکیل جلسات شورای اسلامی ، این روستا دهیار نیز ندارد.
اعتراض تعدادی از اعضای شورای اسلامی روستای محمدآباد در مداخله برخی از افراد در معرفی دهیار باعث گردید که جلسات شورای اسلامی این روستا تشکیل نشود و کش و قوس های فراوان به وجود آمده و امضاء طومارهای اعتراضی از سوی مردم و مسئولان این روستا باعث شد تا به دستور دادستان قرچک ، درب شورای روستای محمدآباد تا تعیین تکلیف پلمب شود.
بیش از دو ماه و نیم از فعالیت شوراهای اسلامی می گذرد و تا کنون این روستا از وجود شورای اسلامی بی بهره بوده و به دلیل عدم برگزاری جلسات شورا ، دهیاری نیز برای فعالیت معرفی نشده و مردم این روستا در بلاتکلیفی قرار دارند.
شهرستان قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
قرچک 9 روستای دارای سکنه دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.