عباسعلی سعیدیان روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر امروز از ابعاد گسترده تری برخوردار شده به طوری که انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی افراد جامعه به ویژه جوانان را تهدید می کند.
وی با اشاره به ورود ماده مخدر گل به مجموعه مواد اعتیاد آورد گفت : گل از جمله مواد مخدر جدیدی است که به تازگی در میان جوانان شیوع پیدا کرده و به خاطر ظاهر فریبنده بسیاری از خانواده ها حتی از خطرات آن آگاهی ندارند.
وی تأکید کرد: ماده مخدر گل، همان اندازه که اسم خوشایندی دارد، یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدری است که این روز‌ها در دست جوان‌ها می‌چرخد و به اسم یک روان‌گردان طبیعی خریدوفروش می‌شود و به تصور اینکه این ماده، مانند اسمش ممکن است بی‌خطر باشد، آگاهی لازم را به نوجوانان و جوانان نمی‌دهند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین اظهار کرد: استفاده از این ماده مخدر که حتی قرار گرفتن آن بالای سر در فرد ایجاد توهم می کند ضربان قلب را بالا می‌برد، احساس بی‌قراری می‌دهد، اشتها را افزایش می‌دهد و موجب قرمزشدن چشم‌ها می‌شود و از آنجا که این افراد، معمولا این ماده را با سیگار مصرف می‌کنند، بعد از مدتی دچار بیماری‌های ریوی می‌شوند.
وی تأکید کرد: استفاده از این ماده مخدر باعث توهم می‌شود و یک ‌بار مصرف آن، طوری عملکرد مغز را مختل می‌کند که زندگی بدون آن غیرممکن می‌شود.
سعیدیان از مسئولان فرهنگی از جمله مدیران آموزش و پرورش خواست تا در جلسات مشترک با اولیاء دانش آموزان ، آگاهی های لازم را در این زمینه ارائه کرده و از ابتلای جوانان به این ماده مخدر پیشگیری کنند.
ورامین با 300 هزارنفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.