به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور حجت الاسلام سیدحسین کوششی دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران، علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد و جمعی از مدیران و شهروندان برگزار شد.
تجسم حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا و بردن اسرا از کربلا تا شام، برپایی غرفه هایی برای عرضه محصولات مرتبط با هیئت های مذهبی و مجالس عزاداری و عرضه محصولات فرهنگی سبک زندگی اسلامی- تغذیه سالم از بخش های مختلف نمایشگاه تجسمی و روایی «از مدینه تا کربلا» است.
این نمایشگاه، تجسم منازل حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا، علل حرکت و ضرورت حرکت امام حسین(ع)، دلایل حضور امام در کربلا و وقایع و اتفاقاتی که رخ داده و اشخاصی که امام حسین(ع) در مسیر ملاقات کرده‌اند، را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.
همچنین مقایسه مصداق‌‌های کربلا با دوران‌های بعد از کربلا، روایت رخدادهای دوران 60 هجری برای مخاطبان، ترسیم جغرافیای فیزیکی کربلا همچون فاصله خیمه تا علقمه و قتل‌گاه و چگونگی رخداد این جنگ از صبح تا غروب از دیگر مواردی است که در نمایشگاه از مدینه تا کربلا، به آن پرداخته شده است.
نمایشگاه نوعی کار علمی ـ تحقیقاتی و روایی است که با سه هزار عروسک ترسیم شده، در این نمایشگاه تجسم کل فضا، منزلگاه‌ها، کوه‌ها و صحراها و شهرها متناسب با جغرافیا در مقیاس 500 مترمربع و تجسم کاروان در قالب ماکت‌ها و آدمک‌ها ساخته شده و روایت می‌شود.
همچنین حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه تا کربلا و به سمت کوفه و تغییر مسیر و درس‌ها و آموزه‌ها و ظرافت‌هایی که طی این مسیر برای هر مخاطبی قابل تأمل است به نمایش درآمده است.
نمایشگاه تجسمی و روایی «از مدینه تا کربلا» تا 15 آبان ماه همه روزه از ساعت 10 تا 23 در سالن C سایت نمایشگاهی برج میلاد تهران میزبان علاقه مندان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.