به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه پنج، فرهنگسرای فردوس این پویش را در پی سخنان گزاف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص خلیج فارس با هدف صیانت از تمامیت ارضی میهن اسلامی که وظیفه ملی و دینی است، راه اندازی کرده است.
پاسداری از مرز و بوم ایران سرافراز و طنین نام ارزشمند «خلیج فارس» در سراسر جهان و به رخ کشیدن آیین و فرهنگ کهن ایرانیان که همواره در طی تاریخ با زبان صلح و دوستی، تمدن و فرهنگ غنی خود را در بلندای تاریخ جهان جای داده و همدلی و هم زبانی با هم میهمانی که در داخل و خارج کشور زندگی می‌کنند و دل در گرو وطن دارند، از دیگر اهداف راه اندازی پویش مردمی #آموزش_جغرافیا_به_ترامپ است.
این پویش مردمی برنامه های متنوعی را با موضوع خلیج فارس در سطح منطقه پنج شهر تهران برگزار می کند که شامل برپایی نمایشگاه پوستر و آثار تایپوگرافی در فرهنگسرای فردوس و دیگر مراکز فرهنگی هنری این منطقه شامل 50 اثر برگزیده جشنواره بین المللی پوستر خلیج فارس است که اردیبهشت 1395 از سوی فرهنگسرای فردوس و با حضور گسترده هنرمندان برگزار شد.
از دیگر اقدامات فرهنگسرای فردوس در پویش #آموزش_جغرافیا_به_ترامپ می توان به معرفی کتاب و مستندات تاریخی مرجع با موضوع خلیج فارس اشاره کرد که علاقه مندان برای دسترسی به این منابع می توانند به کانال کتابگرام به نشانی ketabgeram_ferdos@ مراجعه کنند.
همچنین اجرای مسابقه عکس سلفی با پوستر خلیج فارس و ارسال تصویر به تلگرام فرهنگسرای فردوس به نشانی telegram.me/ferdosfarhangsara5، مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع خلیج فارس در مراکز فرهنگی هنری منطقه پنج و انتشار پوسترهای منتخب جشنواره بین المللی خلیج فارس در فضای مجازی از دیگر برنامه های این مجموعه فرهنگی است که با هدف پاسداری از هویت کهن خلیج فارس و اثبات حقانیت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در حراست از این گنجینه گرانبها و کهن ایران زمین برگزار می ‏شود.
ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی پوستر خلیج فارس سال گذشته به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس(10اردیبهشت) از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همکاری پایگاه مردم‌نهاد «خلیج فارس ما» و گروه هنری نومانا برگزار و 764 اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
علاقه مندان برای شرکت در برنامه های پویش #آموزش_جغرافیا_به_ترامپ و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، ترامپ روز جمعه سیاست جدید خود در قبال ایران را اعلام کرد و در تشریح آن از واژه مجعول «عربی» به جای عنوان تاریخی و رسمی «خلیج فارس» استفاده کرد؛ که واکنش بسیاری را در ایران شامل هنرمندان را برانگیخت و بسیاری در صفحه های اجتماعی بر نام خلیج فارس تاکید کردند.
ایرانی ها در واکنش به این سخنان ترامپ هشتگ «خلیج فارس» را در صحفه اینستاگرام ترامپ به راه انداختند و بر استفاده از نام واقعی خلیج فارس تاکید کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.