به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، در این جشنواره گروه‌های معتبر و چهره‌های معروف موسیقی نواحی مختلف کشور، قطعه های مختلفی از موسیقی اقوام مختلف از جمله ترک، بلوچ، لر، گیلک، مازنی، خراسانی و قشقایی را به صورت زنده اجرا کردند.
بر پایه این گزارش، چند روز پیش از عید غدیرخم، محوطه پایانه ها با نصب بنرهای تبریک آذین بندی و با برپایی چند ایستگاه صلواتی و توزیع شیرینی و شربت از شیفتگان علی (ع) پذیرایی شد.
همچنین گروه‌های هنری با همنوازی نغمه‌های آسمانی و اشعار عرفانی در منقبت ائمه اطهار(ع) معطر کردند و غدیر را به گویاترین نماد وحدت اقوام ایرانی تبدیل کردند.
از سوی دیگر مشارکت و استقبال مردمی که به شوق جشن سالگردی دیگر بر سلسله امامت و ولایت، بی‌تاب و مسرور بودند، فضای پایانه‌ها را با موجی از عشق و علاقه به شاه مردان آکنده کرد.
هنرمندان محلی نیز پس از اجرای موسیقی بومی با شعرهای فولکولوریک و اجرای ترانه‌های محلی و جشن و پایکوبی، با همخوانی و همنوازی سرود «ای ایران...»، یکرنگی، شادابی، نشاط، وحدت و همنوایی مردم ایران را بار دیگر به نمایش گذاشتند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.