به گزارش ایرنا، این جشن باشکوه با اجرای برنامه های ویژه و متنوع فرهنگی، هنری و سخنرانی و با حضور بیش از یک هزار نفر به همت فرهنگسرای عترت در محوطه آئینی امام حسین(ع) برگزار شد.
سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین مومنی و حجت الاسلام شهاب مرادی و همچنین مداحی حاج حیدر خمسه، حسین طاهری و محمدحسین پویان فر از جمله برنامه های این جشن بزرگ بود.
براساس این گزارش، در این جشن که جمعی از سادات شهر تهران و شخصیت های برجسته فرهنگی، هنری، سیاسی و ورزشی حضور داشتند، گروه تواشیح علی العطار از کشور لبنان نیز به اجرای برنامه پرداختند.
در ادامه این جشن باشکوه که به مناسبت دهه ولایت و با هدف اشاعه فرهنگ علوی و غدیر خم برگزار شد، مسابقه ای فرهنگی با اهدای 110 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به شرکت کنندگان اجرا شد.
این جشن شنبه 18 شهریور - امروز - از ساعت 17 در میدان آئینی امام حسین(ع) برگزار می شود.
شرکت کنندگان دراین مراسم باشکوه با در دست داشتن بادکنک هایی مزین به نام پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) و شاخه های گل ها به جشن و شادمانی پرداختند.
ایجاد ایستگاههای صلواتی برای توزیع کتابچه هایی زیارت غدیریه، پخش شیرینی و شربت از دیگر برنامه های حاشیه ای جشن بزرگ «من غدیری ام» در محوطه میدان امام حسین(ع) تهران بود.
غدیر روز اکمال دین و اتمام حجت حق بر بشریت است، روزی که پیامبر اسلام (ص) به فرمان حق تعالی، زعامت امت را پس از خویش به شخصیتی که بهترین امت بود، سپرد.
این رویداد با عظمت در سال آخر عمر با برکت پیامبر اکرم (ص) رخ داد.
غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی (ص) در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری حضرت علی بن ابی طالب (ع) را به عنوان ولی و جانشین خویش معرفی کرد.
پیامبر اسلام (ص) در بازگشت از آخرین حج خویش همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در منطقه ای به نام غدیر خم جمع کرد و خطبه‌ای ایراد فرمود که عبارت معروف مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا علیٌ مَولاه (هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست) قسمتی از آن است.
تهرام 72427**1625
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.