امیر عذیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکصدو30 دستگاه خودرو وانت نیسان به فرزندان خانواده‌های مددجو و زنان سرپرست خانوار که صاحب گواهینامه‌های رانندگی و یا دارای زمین کشاورزی یا زراعی هستند ، واگذارمی شود.
وی افزود:افراد واجد شریط می توانند برای دریافت تسهیلات خرید خودروی کار و تجهیزات کشاورزی با مراجعه به ادارات کمیته امداد استان تهران ثبت‌نام کنند.
معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان تهران درتشریح این طرح اظهار داشت : طی امضای تفاهم نامه سه جانبه که میان کمیته امداد، صندوق کار آفرینی امید و شرکت خودرو سازی زامیاد مقررشد مبلغ 39 میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق کارآفرینی امید برای خرید 130 دستگاه خودرو وانت نیسان برای مددجویان تهرانی در نظر گرفته شود.
عذیری با اشاره به اینکه این خودروها با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان به کار گرفته می شود، تصریح کرد: 15 خودرو از این تعداد تا پایان این هفته و مابقی تا پایان شهریور ماه امسال به مددجویان دارای شرایط کار تحویل داده می شود.
وی با بیان اینکه 90 درصد قیمت تمام شده هر خودرو را صندوق کارآفرینی امید با واگذاری تسهیلات به مددجو پرداخت می کند و 10 درصد باقیمانده نیز سهم آورده متقاضی است، تاکید کرد:در صورتی که مددجویی نتواند سهم آورده خود را بپردازد، این مبلغ توسط کمیته امداد به صورت وام قرض الحسنه به مددجو پرداخت می شود.
عذیری ارزش ریالی هر دستگاه نیسان را به طور متوسط 300 میلیون ریال عنوان کرد و یاد آور شد: تا پایان هفته جاری 15 دستگاه نیسان به مددجویان واجد الشرایط با تخفیف هفت درصدی واگذار می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: مددجویان متقاضی به دلیل اینکه اکثرا برای تهیه ضامن یا چک کارمندی با مشکل مواجه‌اند برای سهولت کار سند خودرو با بیمه بدنه پنج ساله به عنوان ضمانت در صندوق امید باقی می‌ماند تا پس از اتمام اقساط در اختیار مددجو قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد کمیته امداد استان تهران این است که برای خانواده‌هایی که دارای شرایط کار هستند، از منابع مختلفی نظیر منابع امداد، تسهیلات بانکی و کمک خیران اشتغال ایجاد کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.