به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش پیشوا گفت : دین مبین اسلام و آموزه های دینی همواره ضمن نکوهش اسراف، برصرفه جویی تاکید فراوانی کرده و با توجه به بحران منابع آبی، هرگونه استفاده غیرمجاز و یا بی رویه از منابع آب، مغایر با آموزه های دینی ما است.
وی با اشاره به نقش مهم معلمان در پرورش و تربیت نسل آینده ساز کشور گفت : معلمان مورد اعتماد ترین قشر جامعه هستند و می توانند با دین باوری و برنامه ریزی صحیح، مسیر فرهنگ و فرهنگ سازی در جامعه را هموار کنند.
فرماندار پیشوا افزود : پیشوا منطقه ای کشاورزی است و بخش مهمی از معیشت مردم وابسته بی چون و چرا به منابع آبی است.
وی تصریح کرد: بخش عمده ای از آب مورد نیاز شرب و کشاورزی پیشوا از طریق چاه ها تامین می شود و این شهرستان به هیچ آبخوان و یا آب جاری دیگری متصل نیست که با درنظرگرفتن میزان تبخیر صورت گرفته ، همواره با یک عدد منفی در تامین آب روبرو هستیم.
وی بیان کرد: برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان نمی توانیم به حفر چاه ها امیدواریم باشیم چرا که این امرعلاوه بر هزینه های بالای ، پس از 2 سال به کاهش آب دهی چاه منجر میشود که مسائلی مانند کف شکنی چاه و پذیرش عوارض استحصال آب از سفره های زیر زمینی از جمله فرونشست زمین را به همراه دارد.
فرماندار پیشوا تأکید کرد: راه حل رفع مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی پیشوا در تامین آب پایدار از سد ماملو است که در طول یک سال گذشته تا به امروز، پیگیری های متعددی صورت گرفته که تحقق آن به موافقت وزارت نیرو بستگی دارد.
محمدی گفت: وقتی منطقه ای به شهرستان ارتقاء می یابد ، توقعات منطقی و قانونی در مردم به وجود می آید که اگر استعداد و پنانسیل مورد نیاز برای پاسخگویی به انتظارات، محدود باشد موجب می شود تا تلاش مدیران در میان نیازها و خواسته ها گم شده و دیده نشود.
وی افزود: ادارات شهرستان پیشوا از نظر امکانات و نیروی انسانی با مشکلاتی روبرو هستند و باید تلاش کنیم تا ضمن برقراری هماهنگی میان نیازها وامکانات، زیرساخت ها و ظرفیت های موجود در شهرستان را ارتقا ببخشیم تا بتوانیم آنچه که مورد انتظار مردم است را برآورده سازیم.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN @ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.