علیرضا خواجه ای روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در راستای کنترل قیمت بازار شب عید در شهرستان خبر داد و گفت: اداره صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان همچون سالهای گذشته اقدام به برپایی نمایشگاه بهاره در شهرهای دماوند با حدود 300 غرفه انجام می شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه های بهاره از 15 اسفند ماه از ساعت 9 صبح الی 22 شب به مدت 14 روز ماه آماده استقبال از شهروندان است، افزود: در این نمایشگاه اجناس و کالاهای بهاره با چندین درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند همچنین به گشت های ویژه اصناف اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی سال، طرح تشدید بازرسی در راستای مقابله با گران فروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا در قالب 6 اکیپ متشکل از 12 نفر با هدف نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی آغاز شده تا شهروندان با آرامش خاطر بیشتری خرید کنند.
این مقام مسئول با اشاره به افزایش تقاضای برخی از کالاها در آستانه سال نو اظهار کرد: عمده کالاهای و مراکز مشمول نظارت در طرح نظارت و بازرسی اصناف دماوند شامل انواع مواد پروتئینی، شیرینی، پوشاک، روغن، شکر، کفش، میوه، آجیل وخشکبار و همچنین سردخانه ها، میادین میوه وتره بار، غذاخوری ها، رستوران ها و ... است.
خواجه ای در خصوص شیفت و کشیک شب عید اصناف و دیگر واحدها در شهرستان گفت: برخی از واحدهای صنفی در ایام عید شیفت بندی خواهند شد تا شهروندان، مسافران و گردشگران به راحتی بتوانند موارد مورد نیاز خود را تهیه کنند.
* شهروندان قالی های خود را به قالیشویی های معتبر بسپارند

وی به نظارت و برخورد با برخی واحدهای صنفی نامعتبر اشاره و خاطرنشان کرد: چندی پیش شکایت های متعددی مبنی بر نامعتبر بودن برخی قالیشویی ها به دلیل خسارت به فرش های تحویل داده شده و یا عدم بازگشت قالی به مشتری به این نهاد اعلام شد.
رییس اتاق اصناف شهرستان دماوند ادامه داد: با پیگیری هایی که صورت گرفت، مشخص شد که تعدادی از قالیشویان از شهرهای دیگر همچون پردیس، بومهن، کرج، تهران و کهریزک با خرید یک شماره تلفن در شهر اقدام به گرفتن فرش های شهروندان می کنند که گاهی این فرش ها تحویل داده نمی شد و یا خسارت هایی نیز به همراه داشت.
خواجه ای با بیان اینکه شهروندان دقت لازم را در انتخاب قالیشویی معتبر داشته باشند، بیان کرد: اکنون در شهرستان چهار واحد قالیشویی فعال وجود دارد که در صورت عدم آشنایی شهروندان به قالیشویی های معتبر می توانند با شماره های 124 و 76344748 ارتباط داشته و اطلاعات لازم در مورد قالیشویی های معتبر دریافت کنند.

* برخورد با واحدهای متخلف فروش لوازم محترقه چهارشنبه آخر سال
وی در خصوص فروش مواد محترقه در واحدهای صنفی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال به تمامی رنگ فروش ها و خرازی هایی که مواد محترقه احتمال بفروشند ، اطلاع رسانی شده که وجود هر گونه مواد آتش زا و محترقه در مکان های صنفی ممنوع است و اگر این موارد دیده و یا گزارش شود، قطعا برخورد قاطع انجام خواهد شد.
رییس اتاق اصناف شهرستان دماوند همچنین در خصوص وضعیت نامناسب وانت بارها در شهر بیان کرد: هیچ گونه نظارتی بر وانت بارها در شهر نداریم و این موضوع به واحد سد معبر شهرداری مربوط می شود که منظر شهر را نازیبا کرده اند، که از شهرداران در شهرستان دماوند می خواهیم تا در این زمینه برخورد قاطعی داشته باشند.
خواجه ای گفت: بازرسان به صورت گسترده در بازار حضور دارند و در صورت تخلف با متخلفان برخورد لازم را انجام خواهند داد.
شهرستان دماوند دارای چهار هزار و 600 واحد صنفی دارای پروانه کسب است که در قالب 16اتحادیه فعالیت می کنند.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.