به گزارش ایرنا ، در این دوره آموزشی که با حضور 15 تیم امداد و نجات از استان های تهران ، البرز و ستاد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شهرستان پیشوا برگزار شد ، آموزش های لازم برای افزایش توان سگ های زنده یاب به مربیان ارائه شد.
رییس جمعیت هلال احمر پیشوا در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : در این دوره آموزشی ، 15 قلاده سگ زنده یاب شرکت کرده وبا حضور در اراضی و موانع طبیعی ، به جستجوی مصدومین زنده ناشی از حوادث طبیعی پرداختند.
حمیدرضا تاجیک افزود : سگ های زنده یاب با حضور در موانع طبیعی ، ساختمان های قدیمی و موانع ایجاد شده نسبت به جستجوی مصدومین اقدام کردند.
وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی تسریع در امر جستجو و انتقال تیم‌های آنست به مناطق صعب‌العبور و حادثه‌دیده در کمترین زمان ممکن، آشنایی و کاهش میزان استرس و ترس سگ‌ها، جستجو و نجات از وسایل نقلیه ، تمرین صعود و فرود سگ‌های جست‌وجو و نجات ، کاهش استرس و ترس سگ‌ها از صدای حاصل از موتور خودرو ها و ابزار نجات می باشد.
آموزش و تمرین سگ های زنده یاب سازمان امداد و نجات هلال احمر از 3 تا 4 ماهگی شروع و 3 سال به طول می‌انجامد .
این آموزش‌ها در 2 قالب فرامین اصلی از جمله آموزش‌های مربوط به هدایت سگ‌ها به محل حوادث و همچنین آموزش‌های جست‌وجو و نجات تعریف می‌شود.
پیشوا با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است
خبرنگار :سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.