«فرنوش نوبخت» روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا میزان مسافران مترو روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر بود که با شیوع این ویروس این میزان به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا میزان مسافران مترو بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت افزود: در ایام نوروز نیز روزانه حدود ۸۰ هزار مسافر داشتیم که از روز گذشته این میزان حدود ۴۰ درصد افزایش داشت.

نوبخت ادامه داد: از روز گذشته بدلیل افزایش حضور کارمندان در ادارات و همچنین اجرای طرح های ترافیک میزان مسافران مترو به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: با این حال هنوز تا فاصله بیش از یک میلیون مسافر فاصله داریم و حضور مسافران در واگن های مترو قابل قبول است.

به گفته وی، در واگن های قطار شاید در ساعات پیک کمی شلوغ باشد اما سرفاصله حرکت قطارها مناسب است و از مسافران می خواهیم که در صورت شلوغی در واگن ها در ایستگاه منتظر قطار بعدی باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز گفت: زیرساخت های لازم در این خصوص توسط شرکت مترو تعبیه شده اما باید خود مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته وی، تمامی نقاط اماکن ایستگاهی از جمله گیت های ورودی و خروجی، پله برقی و آسانسورها را با نصب پلاکارد مخصوص نسبت به آگاه سازی مسافران با طرح فاصله اجتماعی اقدام کردیم و تلاش خواهیم کرد با اعزام قطارها در زمان های مناسب حضور مردم را در واگن های مترو متعادل کنیم.

ناوگان مترو تهران در ۷ خط با حدود ۱۳۰ ایستگاه فعال است.

از روز گذشته طرح فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو تهران اجرا شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که در ساعات پیک به ویژه در ساعات صبحگاهی شاهد حضور نسبتا زیاد شهروندان در واگن های قطار هستیم در عین حال مدیران شرکت مترو اعتقاد دارند که برای اجرایی شدن طرح فاصله اجتماعی مردم نیز باید همکاری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.