عبدالعظیم رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود افراد ناقل، مراقبت  از شهروندان، پیشگیری از انتقال و در صورت لزوم ،قرنطینه افراد مبتلا به کرونا برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر پرهیز از شایعه پراکنی در خصوص ویروس کرونا ، اظهار داشت: شهروندان ضمن پرهیز از شایعه پراکنی و بی توجهی به شایعات، اخبار صحیح مربوط به این بیماری را فقط از شبکه بهداشت و درمان شهرستان به ریاست دکتر سعید آسیایی رصد کنند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: جلسه ستاد بحران با حضور کلیه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در راستای اقدامات پیشگیرانه و تاکید بر اهمیت مراقبت های پزشکی کارکنان ادارات برگزار شده است.

رضایی با اشاره به اهمیت امنیت روحی و روانی شهروندان در مقابل بیماری  کرونا، اظهار داشت: آسیب زایی این ویروس برای افرادی که دچار ترس و یاس شدند بیشتر است ، تلاش می کنیم با تامین امنیت روحی و روانی از شهروندان مراقبت کنیم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت دستگاه‌های خدماترسان شهرستان، خاطر نشان کرد: شهرداری شهرهای پردیس و بومهن با خریداری دستگاه های ضدعفونی کننده جدید،پاکسازی و ضد عفونی اماکن عمومی را با ظرفیت کامل انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به ضرورت تامین دستگاه‌های تب سنج در ادارات، تاکید کرد: پایش مراجعان ادارات با تب سنج چشم و پیشانی راهکارمناسبی برای پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از مبتلایان احتمالی و انتشار بیماری است.

رضایی گفت: با رعایت بهداشت فردی، لغو جلسات غیر ضروری، پرهیز از حضور در تجمعات، مطالعه و اجرای دستورات بهداشتی "به روز "که از سوی مراجع معتبر ترجمه و منتشر می شود، هفته پیش رو را که به گفته وزیر بهداشت و درمان "پیک صعودی بیماری کرونا ویروس" است را پشت سر بگذاریم.

وی  با اشاره به کمبود مواد ضدعفونی کننده در سطح شهرستان اظهار داشت: پی گیر مطالبات بر حق  مردم هستیم و تامین کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم را با توجه به واردات کالاهای بهداشتی و افزایش تولیدکارخانه ها، طی دو روز آینده دردست اقدام و اجرا داریم.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت جمعی، اظهار داشت: خرید بی ملاحظه و بیش از نیاز کالاهای بهداشتی کار درستی نیست و رعایت بهداشت جمعی و تقسیم منصفانه مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز و رعایت بهداشت همگانی در پیشگیری از بیماری تاثیر گذار هستند.

رضایی ازتعطیلی روزبازارهای فعال و اماکن ورزشی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در راستای اقدامات پیشگیرانه در مقابل شیوع بیماری کرونا مراکز یاد شده تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی  ادامه داد: گشت تعزیرات حکومتی بر عملکرد فروشندگان نظارت مستمر دارد و در این راستا با محتکران، متقلبان  و گرانفروشان به شدت برخورد خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.