به گزارش ایرنا، رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین در حاشیه این نمایشگاه که روز چهارشنبه در دبیرستان نمونه سوده برپا گردیده، به خبرنگار ایرنا گفت : این نمایشگاه با هدف معرفی ارزش‌ها و ظرفیت‌های نهفته در هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور در سطح ملی و منطقه ای برپا شده است.
ژیلا خدادادی افزود: در این نمایشگاه که در ۲۰ غرفه برپا گردیده، آثار هنرمندان شهرستان در زمینه‌های چرم، کیف و کفش، معرق،منبت، خاتم‌کاری، شیشه‌گری، سفال، گلیم، گبه، سوزن‌دوزی و زیورآلات در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در کارگاه‌های انفرادی و گروهی در رشته‌های شیشه‌گری، معرق، منبت، چرم، گلیم، سفال، سوزن دوزی، حجم چوب، تراش سنگ‌های قیمتی، زیورآلات سنتی و قلم زنی مشغول به فعالیت می‌باشند.
وی افزود:: ورامین قطب تولید شیشه در کشور است و در ۱۸ کارگاه تولید محصولات شیشه‌ای این شهرستان، بیش از ۱۵۰ نفر مشغول به کارند و قرار است تا با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، نام ورامین به عنوان شهر شیشه کشور ثبت شود.
خدادادی اظهار کرد: با توجه به این که برخی از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان ورامین از رشته های صنایع دستی برخوردار می‌باشند، برپایی این نمایشگاه‌ها می تواند انگیزه مناسبی به دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های صنایع دستی ایجاد کند.
این نمایشگاه تا روز ۲۲ بهمن در دبیرستان سوده واقع در منطقه کلاته پذیرای عموم علاقمندان است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.