عباس زنگویی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهر حسن آباد با جمعیت ثابتی بالغ بر۷۰ هزار نفر، به دلیل حضور و توسعه صنایع و واقع شدن ندامتگاه بزرگ تهران، روزانه پذیرای جمعیت شناوری در حدود ۹۰ هزار نفر است که این موضوع،  افزون بر فشار مضاعف بر منابع و تاسیسات آبی موجود، لزوم تامین منابع آبی جدید برای این شهر را یادآور می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: برای تامین بخشی از کمبود منابع آبی این شهر و برطرف کردن نیاز آب آشامیدنی شهروندان به ویژه در زمان‌های اوج مصرف، چاه شماره ۲۳ حسن آباد با هزینه ای بالغ بر پنج میلیاردریال از محل بودجه جاری آبفای منطقه شش حفر شده و به زودی پس از نصب تاسیسات و تجهیزات جانبی وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

زنگویی میران خروجی (دبی) آب این چاه را حدود۲۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: همزمان با حفر این چاه جدید، چاه شماره ۱۹ شهر حسن آباد نیز که مدتی مورد بهره برداری قرار نمی گرفت با خرید پمپ جدید و نصب تجهیزات، بازیابی و احیاء شد و با خروجی ۲۰  لیتردر ثانیه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه با بهره برداری از این دوچاه۴۰ لیتر در ثانیه به میزان منابع آب آشامیدنی شبکه توزیع آب حسن آباد افزوده می‌شود، اذعان داشت: میزان مصرف آب شهروندان در این شهر روزانه حدود ۱۷۰ لیتر بر ثانیه است که با اضافه شدن منابع آبی جدید، منابع آب موجود به ۱۹۰ لیتر بر ثانیه می رسد که با توجه به این امر مشکل کمبود آب آشامیدنی حسن آباد حتی در روزها و زمان های اوج مصرف به طور کامل برطرف خواهد شد.

شهر حسن آباد در جنوبی ترین نقطه استان تهران واقع شده است و امور آب و فاضلاب این شهر به ۱۰ هزار مشترک آب خدمات رسانی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.