به گزارش روز سه شنبه شرکت آب منطقه ای تهران، سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس از انسداد ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته گذشته و نصب ۱۳ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های پروانه دار در محدوده عملکرد این امور خبر داد. 

راما حبیبی افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی این تعداد چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۳۶۶ متر و با دبی ۵.۶  لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۰۰ هزار و ۱۸۸ متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس تصریح کرد: ضمناً طی این مدت در بخش آب های سطحی، سه مورد اخطاریه بررسی تصرفات غیرمجاز رودخانه ها و در بخش آبهای زیرزمینی، ۹ مورد کنترل و بهره برداری و با پیگیری های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب ۱۳ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام شد.

۴ حلقه چاه غیر مجاز در اسلامشهر مسدود شد

مدیر امور آب اسلامشهر از انسداد چهار حلقه چاه غیر مجاز در محدوده عملکرد این امور خبر داد و گفت: این تعداد چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۱۹۳ متر و آبدهی ۳.۵  لیتر در ثانیه مسدود شد.

محمدرضا گیتی پژوه افزود: با انجام این عملیات و تقلیل منصوبات یک حلقه چاه از خروج ۲۵۳ هزار متر مکعب در سال از سفره های آب زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد. همچنین با تقلیل منصوبات یک حلقه چاه کشاورزی از برداشت ۱۸۳ هزار و ۷۰۰ متر مکعب آب جلوگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهرستان اسلامشهر با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.